Teljes mértékben saját erőből szeretne boldogulni a Forma-1-ben a USF1, az amerikai istálló még autója tervezésével is önállóan dolgozik. Most kiderült néhány részlet a Type 1-ről, az egyik főtervező, Scott Bennett beszélt róla.
„Elsősorban az első és hátsó felfüggesztésekért vagyok felelős, konkrétabban a csomagolásért” – magyarázta Bennett. „Ez nagy kihívás, mert az F1-es autók kicsik, nekünk pedig rengeteg alkatrészt kell bezsúfulnunk igen szűk helyre. Néhány dolgot teljesen másképp csinálunk, adatokat még nem mondhatok, de annyit igen, hogy mindent máshonnan próbáltunk megközelíteni és új válaszokkal álltunk elő.”
„Hamarosan megtudjuk, hogy jó vagy rossz válaszokat kaptunk, az autónk biztosan nem lesz egyszerű klón. Egyébként nem árt tudni, hogy az új csapatok közül mi vagyunk az egyetlenek, akik saját sebességváltót fejlesztünk.”
A USF1 a tervezés-gyártás egy részét különböző cégekhez szervezte ki, több partnerrel dolgozik együtt Charlotte-ban. Köztük olyanokkal, amelyek a védelmi iparban is érdekeltek, a Corvid például nemcsak a Type 1, hanem az Aegis rakétarendszer aerodinamikájáért is felelős. Sokat segít a csapatnak a Windshear is, amelynek szélcsatornáját használja a USF1.
Egy szakíró már láthatta az autót, de részleteket természetesen nem árulhatott el róla. Meglátása szerint innovatív, látványos formavilággal készül a Type 1, amelynek festése biztosan nem hasonlít majd az amerikai zászlóra. Néhány területen valóban szokatlan megoldásokat használtak az amerikaiak, a végeredmény egy vonzó autó lett.