A venezuelai illetékesek befagyasztották a külföldön versenyző autó- és motorsportpilóták támogatásának kifizetését, ugyanis súlyos korrupcióra derült fény.
A venezuelai bolivar nem konvertibilis fizetőeszköz, így a nemzetközi kereskedelemben, a világpiacon szereplő hazai cégek és egyének – köztük az autósportban részt vevők is – a Cadivi nevű állami ügynökségen keresztül jutnak kemény valutához (dollár, euró), itt történtek visszaélésék.
Az igazságügy-miniszter, Miguel Rodriguez múlt pénteken azt mondta, hogy több versenyző is „fiktív vagy túlárazott” tevékenységekért vett fel pénzeket.
A sportminiszter, Alejandra Benitez egy csütörtöki interjúban arról beszélt, hogy a sporttámogatási keret 98 százaléka motorsport-tevékenységekre ment el, 60 esetben aláhamisították a kézjegyét a kifizetési igényeknél, és egy pilóta – nevet nem mondott, de igen valószínű, hogy az F1-ben szereplő Pastor Maldonado – 66 millió dollárt kapott a Cadivin keresztül.
A befagyasztás következménye lehet, hogy a Maldonadóhoz hasonlóan az állami olajcég, a PDVSA támogatását élvező Ernesto „E.J.” Viso az amerikai IndyCar szezonzáró fontanai fordulóján nem vett részt – a hivatalos közlés szerint betegség miatt.
A korrupciós botrány biztosan nem jön jól Maldonadónak, aki épp most igyekszik szabadulni a Williamstől, hogy a PDVSA pénzével a Lotusnál próbáljon helyet szerezni magának. Olajmilliók nélkül minden bizonnyal cseppet sem vonzó jelentkező egyik csapatnál sem.
Venezuela a világ legnagyobb olajkészletekkel rendelkező országa, de a hatalmas természeti kincsek ellenére a szocialista rezsim pocsékul gazdálkodik, nagy a szegénység, magas az infláció. A karizmatikus elnök, Hugo Chavez márciusi halála óta a rendszer inogni látszik, egyre inkább felszínre kerülnek az amúgy már korábban is meglévő problémák.