A Williams soha nem kezdett még olyan rosszul idényt, mint 2011-ben. A csapat autói az első két futamon célba sem értek, ami Kínában ugyan már sikerült, de pontot nem hozott. Az alakulat társalapítója és legfőbb műszaki főnöke, Patrick Head a közeljövőben nem is utazik a versenyekre, inkább a gyárban próbál hozzájárulni a problémák kijavításához.
„Nagyon jó embereink vannak minden szinten, kételkedtem is benne, hogy hozzáadhatnék valamit a munkához. De nem szabadna megbízhatósági problémáinknak lenni, azt hiszem, ezen a téren segíthetek a gyári mérnököknek és technikusoknak. Szóval valószínűleg kevesebbet leszek a pályákon idén, a javulásunkra koncentrálok” – mondta a veterán mérnök a MotorSport magazinnak.
Head egy sokkal érdekesebb kérdést is érintett az interjúban: szerinte a 2009-ben bevezetett, 2010-re ejtett, majd idén újra visszahozott KERS további használata is kérdéses.
„Érdekes lesz látni, a csapatok hogyan látják a KERS értékét. Minden csapat szűk költségvetéssel dolgozik, a KERS pedig komoly összegbe kerül. 2010-ben csak a nehéz gazdasági helyzet miatt a csapatok egyezsége alapján nem használtuk. Azt hiszem, 2011 végére a csapatok újra meggondolhatják, hogy van-e értéke az F1-ben.”
„Mérnökként lenyűgöző technológiának látom, amely releváns is az utcai autók szempontjából, de a versenyzéshez hozzáadott értéke már kérdéses lehet” – mondta az angol.