A legutóbbi cikkünkben még csak valószínűsítettük, mostanra hivatalos lett: a pocsék 2011-es idénykezdés miatt a Williams 2005 óta szolgáló technikai igazgatója, Sam Michael és az aerodinamikai főnök, Jon Tomlinson lemondott posztjáról, a két szakember a szerződése lejártakor, a szezon végén távozik Grove-ból.
„Sam és Jon is tehetséges és motivált ember, akik keményen dolgoztak a Williamsnél több mint tíz és öt éven át. Ezzel együtt mindketten felismerték, hogy a csapat teljesítménye nincs a kívánt szinten, ezért lemondtak, hogy lehetőséget adjanak az újraszervezésre, hogy a szükséges változtatások után újra a mezőny elejére kerülhessünk” – mondta az alapító, Sir Frank Williams.
„Mindketten a posztjukon maradnak az év végéig, hogy a csapat megőrizhesse a fókuszt 2011-ben. Nagyon hálásak vagyunk Samnek és Jonnak a professzionális hozzáállásukért” – tette hozzá.
A Williams elnök-vezérigazgatója, Adam Parr ma elmondta, hogy ő is benyújtotta a lemondását, azt azonban nem fogadta el a csapat.
„Így van. Én is felajánlottam a lemondásomat Franknek, Patricknek (Head, társalapító) és Totónak (Wolff, társtulajdonos). Felelős vagyok és vállaltam is a felelősséget. De nem fogadták el. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennék felelős. A gyárban beszéltem is, elmondtam, hogy én is felelős vagyok és bocsánatot kértem a kudarcban vállalt szerepemért” – magyarázta Parr.
A patinás csapat ezzel egy időben bejelentette azt is, hogy főtervezőként leszerződtették a 2007-es kémbotrányban főszerepet vivő egykori McLaren-mérnököt, Mike Coughlant.
„Mike Coughlan egy nagyszerű mérnök, széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik az F1-es, a katonai és a civil mérnöki területeken is. 2007-ben távozott az F1-ből a tettei miatt, amelyekről ő is tudja, hogy helytelenek voltak, és amelyeket mélységesen bán. A kétéves eltiltása már letelt egy ideje, Mike készen áll, hogy újra bizonyítson. A Williams szívesen ad neki lehetőséget erre, örülünk, hogy a sportág egyik legtehetségesebb mérnöke segít visszatalálni a mezőny elejére. Ez a technikai részlegünk átszervezésének és megerősítésének első lépése, a későbbiekről a maguk idejében tájékoztatunk” – mondta Coughlan leigazolásáról Sir Frank.
Az exmclarenes háláját fejezte ki a Williamsnek, amiért újra F1-es munkalehetőséget kapott.
„Hálás vagyok a Williamsnek ezért a lehetőségért. A 2007-es élmény megváltoztatta az életemet. Azóta a jó cél érdekében kamatoztattam a képességeimet, az Ocelot fejlesztésén dolgoztam, amely egy biztonságos katonai szállítójármű. A Michael Waltrip Racingnél eltöltött időmet is élveztem, nagyszerű csapat, a legjobbakat kívánom nekik!”
„Most alig várom az imádott sportágba való visszatérést, ahol egy általam régóta csodált csapathoz csatlakozom. A csapatnak szentelem magam, hogy a Williams szinonimájaként ismert etikai mércéhez tartva magam újra versenyképessé tegyük az alakulatot” – ígérte a mérnök.