A Ferrari ma délelőtt Maranellóban leleplezte 2011-es autóját, az F150-est. Az elnök is egyértelműen csak a bajnoki sikert tartja elfogadható célnak.

„2010-ben az utolsó futamon buktuk el a címet, 2008-ban Felipe Massa pedig bajnok volt, igaz, csak öt másodpercig. Idén győznünk kell, mindent megteszünk, hogy sikerüljön. Átszerveztük a csapatot, javítottunk itt-ott, várjuk a fő ellenfelek kihívását” – szögezte le Luca di Montezemolo az autóbemutatón.

Az F150-es szemre nem sokban különbözik a tavalyi autótól, mindössze a magasabbra tűzött orr, az új csapatlogó és a modern Olaszország születésének 150. évfordulója előtt tisztelgő, a hátsó szárnyra festett olasz trikolór tűnik fel, de a műszaki gárda vezetői hangsúlyozták, hogy az új modell alapvetően más, mint a 2010-es.

F1: Felhúzta az orrát az új Ferrari – videó 1
F1: Felhúzta az orrát az új Ferrari – videó 7


„A legnagyobb befolyása az aerodinamikai változásoknak volt a fejlesztésre. Az autó sokat változik. Eltűnik a dupla diffúzor és az F-csatorna, a pilóta már nem tud módosítani az aerodinamikai beállításokon. A padlólemezen nem lesznek lyukak középtájon. Ezek alapvető változások” – mondta a technikai igazgató, Aldo Costa.

„A hátsó szárny mozgatható lesz, segíti az előzéseket, és a kvalifikáción is igény szerint használható. A KERS visszatér – bár sikerült kisebbé tennünk, még így is nagy, ezért át kellett tervezni az autót. Az új szabályok miatt az új autó szakítást jelent az előzővel. Bár az autó az előírások miatt külsőleg nagyjából változatlan, úgy néz ki, mint a tavalyi, technikai szempontból nagyon is különbözik.”

„Az autó fejlesztését két nagy lépcsőben tervezzük. Az egyik a téli tesztek idején jön, ekkor főképp mechanikai téren dolgozunk, azaz az autó szerkezetén, a kasztnin, a sebességváltón és a felfüggesztésen, amik aztán változatlanok maradnak az első néhány versenyen. Az aerodinamika jelenleg az első tesztekre még leegyszerűsített, az első igazi fejlesztés a szezonnyitóra jön” – magyarázta a mérnök.

a videó a hirdetés után indul

A hajtásláncért, a motorért felelős Luca Marmorini a KERS visszatérését emelte ki:

„A motorok jelenleg is be vannak fagyasztva, így a közvetlen teljesítményjavítás kizárt, de így is sokat dolgoztunk, főképp ami a megbízhatóságot és a költségcsökkentést illeti. A motor pneumatikáján is javítottunk, mert az gondot okozott 2010-ben. Idén újra beépítettük a KERS-t, ami jelentős változást jelent a motor elejénél.”

„A 2011-es KERS ugyanolyan specifikációjú, mint a 2009-es, ugyanaz a teljesítmény. A 2009-es tapasztalatok alapján azonban átterveztük, könnyebb és kisebb lett. A fejlesztésnél a költségeket is szem előtt tartottuk, a működtetés olcsóbb, a kisebb csapatok is megengedhetik maguknak” – utalt a szintén a Ferrari rendszerét használó Toro Rossóra a mérnök, hozzátéve, hogy a klienscsapat adatai előnyt jelentenek majd.

„A fogyasztás továbbra is nagyon fontos. Idén figyelembe kellett venni, hogy a KERS az üzemanyagtank alatt helyezkedik el, ezért ha nem akarunk túl nagy és hosszú autót, a fogyasztást kordában kell tartani.”

„Papíron és a szimulációk alapján a KERS és a mozgó hátsó szárny segíti majd az előzéseket. Bár nem volt teljesen konzisztens, már 2009-ben is láthattuk, hogy a KERS előnyt jelent. A KERS nyújtotta pluszlóerő és az aerodinamikai ellenállás együttes csökkentése egyértelműen sebességnövekedést jelent, így ha az elöl lévő autó nem képes ugyanerre, akkor segíti majd az előzést.”

A csapat többi tagjához hasonlóan Costa és Marmorini is leszögezte, hogy szakmai szempontból kizárólag a győzelem elfogadható 2011-ben.