2009 őszén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a másik három újonc megerősítése után másfél hónappal a ma Lotus Racing néven ismert projektnek is indulási engedélyt adott a 2010-es F1-es világbajnokságban.
Az akkor még csak pár fős maláj projekt azóta a legjobban helytálló újonccsapattá nőtte ki magát, és bár a pontszerzés elmaradt az első évben, a Lotus név használata körül pedig keserű küzdelem alakult ki, a csapatfőnök, Tony Fernandes igazán büszkén tekint vissza az idényre.
„Az Abu-Dzabi Nagydíj közeledtével nagy-nagy sikerélményt érzek. Alig egy év alatt egy olyan csapatot hoztunk létre, amely úgy viselkedik, úgy áll ki, mintha régóta versenyezne. Bátor döntést hozva két tapasztalt versenyzőt szerződtettünk, akik a pályán és azon kívül is hozzájárultak a lehető leggyorsabb fejlődésünkhöz, mi pedig az első naptól kezdve tisztelettel kezeltük Colin Chapman (az 1983-ban elhunyt Lotus-alapító) örökségét és családját” – mondta az AirAsia főnökeként sikeres maláj üzletember.
„Hihetetlen érzés lesz látni az első idényünk zárását egy olyan pályán, ahol a Lotus Racing egykor épp kezdett formát ölteni. Itt voltunk a 2009-es futamon, és bár reméltem, hogy majd mi is itt lehetünk, nem gondoltam volna, hogy eddig jutunk.”
„A jövőnk nagyon izgalmas. Minden megvan hozzá, hogy a jövő évben nagyot lépjünk előre, azt pedig őszintén hiszem, hogy minden várakozást felülmúltunk idén. Ahhoz képest, hogy mindössze öt hónap alatt építettük meg az autónkat, hoztuk létre az egész csapatot és gyárat, nincs okunk szégyenkezni a szurkolók, a Chapman-család, az F1-es világ és önmagunk előtt sem.”
A Lotushoz kapcsolódó hír, hogy a csapat ma bejelentette, kiknek ad lehetőséget a jövő heti abu-dzabi utánpótlásteszten. A zöld-sárga autóba két GP2-es, a bolgár Vlagyimir Arabadzsiev és a venezuelai Rodolfo Gonzalez ülhet.