Bár ma is elképesztő összegekbe kerül a Forma-1-es versenyzés, a gazdasági válság miatt jelentősen meghúzták a nadrágszíjat a csapatok az elmúlt években – írja a spanyol El Mundo Deportivo a Business Book GP legújabb kiadásainak adatira hivatkozva.

A csapatok által tető alá hozott költségcsökkentési programnak (RRA) köszönhetően egy-egy alakulat átlagos költségvetése a 2009-es 209 millió euróról tavalyra 119, 2011-re pedig 113 millióra csökkent.

A látszat azért kicsit csalóka lehet, mert az átlag jelentős mértékű változáshoz azonban hozzájárult a a Renault kiadásainak visszafogása, a BMW és az addig legtöbbet költő Toyota 2009 végi kiszállása és a helyükre érkezett három kiscsapat érkezése is.

Jelenleg a Ferrari gazdálkodik a legtöbb pénzből a maga 199 millió eurójával, míg a legkevesebbet cseppet sem meglepő módon sereghajtó Hispania költi, a spanyolok 34 millió euróból próbálják végigcsinálni az idényt.

Míg a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és a Renault is visszafogta a kiadásait, és már több mint 50 százalékban a szponzoraira támaszkodik, akadnak olyan csapatok is, amelyek 2010-hez képest többet költenek: a Virgin, a Team Lotus, a Sauber és a címvédő Red Bull is nagyobb kasszába nyúlhat 2011-ben.