Hiába a csapatok számos fejlesztése, a Spanyol Nagydíj első szabadedzése alapján – már amennyit ez jelenthet – nem sokat változott az erősorrend. Ahogy a korábbi futamok edzésein már megszokhattuk, a McLaren végzett az élen – az egyetlen rendkívüli dolog Lewis Hamilton elképesztő, hajszál híján hattizedes előnye -, és a top10 szereplői is nagyjából a szokásos pilóták.
Maga az edzés borús, hűvös időben kezdődött, később azonban előbújt néha a Nap is és emelkedett a hőmérséklet. Az edzés első háromnegyed órájában a mezőny fele nem teljesített mért időt, a komolyabb körözés csak a gyakorlás második felében indult meg.
Először a Red Bull párosa állt az élre, de aztán Michael Schumacher, majd a két mclarenes is gyorsabb kört teljesített náluk, ezután azonban már nem történt változás a táblázat élén, az élmenők lassultak, minden bizonnyal jobban megtankolták az autókat.
Bár az első edzés szinte semmit sem jelent, azért talán egy kis javulás látható a Mercedesnél, valamint Schumi is jobb volt csapattársánál, a hétszeres világbajnok idén második ízben végzett Rosberg előtt.
A Sauber felemás edzést tudhat maga mögött: míg Kamui Kobayashi igen biztató idővel befért a top10-be, addig a hazai veterán, Pedro de la Rosa sebességváltó-probléma miatt egyáltalán nem körözhetett.
A Ferrari mindkét versenyzője, a Williamsnél pedig Rubens Barrichello tesztelte a McLaren-féle F-duct-megoldást. A grove-i csapatnál azonban amellett, hogy nagyon gyenge időt autóztak, akadt más gond is: Nico Hülkenberg autója műszaki hiba miatt adta meg magát nem sokkal a vége előtt.
A Virgin az új, „Limo” névre keresztelt új autóját is pályára küldte, de nem indult a legjobban a pályafutása, ugyanis alig néhány kör után már leszakadt róla egy darab a célegyenesben. A balszerencse nem sokkal a vége előtt Jenson Buttont is utolérte, a címvédő autója egy törmelékre hajtva megsérült.
Az edzésen pályára lépett a Force India tartalékosa, Paul di Resta, aki gyorsabb is volt az állandó versenyző Vitantonio Liuzzinál, a sereghajtó Hispania pedig bevetette új szerzeményét, a tapasztalt tesztelőnek szerződtetett Christian Klient – az osztrák fél másodperccel volt jobb az újonc Bruno Sennánál.
Spanyol Nagydíj, 1. szabadedzés, Barcelona, 2010. 05. 07.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:21.134
- 21
- 2.
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:21.672
- 14
- 3.
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:21.716
- 12
- 4.
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- 1:22.011
- 27
- 5.
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1:22.026
- 22
- 6.
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:22.070
- 19
- 7.
- Robert Kubica
- Renault
- 1:22.202
- 22
- 8.
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:22.258
- 19
- 9.
- Vitalij Petrov
- Renault
- 1:22.397
- 23
- 10.
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- 1:22.492
- 26
- 11.
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- 1:22.588
- 24
- 12.
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:22.975
- 22
- 13.
- Paul di Resta
- Force India
- 1:23.030
- 21
- 14.
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- 1:23.110
- 31
- 15.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India
- 1:23.284
- 19
- 16.
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- 1:23.312
- 22
- 17.
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- 1:23.471
- 20
- 18.
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- 1:25.329
- 17
- 19.
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- 1:26.244
- 20
- 20.
- Timo Glock
- Virgin Racing
- 1:26.340
- 23
- 21.
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- 1:26.694
- 24
- 22.
- Christian Klien
- Hispania Racing
- 1:27.250
- 27
- 23.
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- 1:27.752
- 26
- 24.
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- nincs ideje
- 3