Hiába a csapatok számos fejlesztése, a Spanyol Nagydíj első szabadedzése alapján – már amennyit ez jelenthet – nem sokat változott az erősorrend. Ahogy a korábbi futamok edzésein már megszokhattuk, a McLaren végzett az élen – az egyetlen rendkívüli dolog Lewis Hamilton elképesztő, hajszál híján hattizedes előnye -, és a top10 szereplői is nagyjából a szokásos pilóták.

 Maga az edzés borús, hűvös időben kezdődött, később azonban előbújt néha a Nap is és emelkedett a hőmérséklet. Az edzés első háromnegyed órájában a mezőny fele nem teljesített mért időt, a komolyabb körözés csak a gyakorlás második felében indult meg.

Először a Red Bull párosa állt az élre, de aztán Michael Schumacher, majd a két mclarenes is gyorsabb kört teljesített náluk, ezután azonban már nem történt változás a táblázat élén, az élmenők lassultak, minden bizonnyal jobban megtankolták az autókat.

F1: Hamilton mindenkit agyonvert az edzésen 1
Péntekre nem várható eső

Péntekre nem várható eső

Péntekre nem várható eső


Bár az első edzés szinte semmit sem jelent, azért talán egy kis javulás látható a Mercedesnél, valamint Schumi is jobb volt csapattársánál, a hétszeres világbajnok idén második ízben végzett Rosberg előtt.

A Sauber felemás edzést tudhat maga mögött: míg Kamui Kobayashi igen biztató idővel befért a top10-be, addig a hazai veterán, Pedro de la Rosa sebességváltó-probléma miatt egyáltalán nem körözhetett.

A Ferrari mindkét versenyzője, a Williamsnél pedig Rubens Barrichello tesztelte a McLaren-féle F-duct-megoldást. A grove-i csapatnál azonban amellett, hogy nagyon gyenge időt autóztak, akadt más gond is: Nico Hülkenberg autója műszaki hiba miatt adta meg magát nem sokkal a vége előtt.

Klien elsőre is jól ment

Klien elsőre is jól ment

Klien elsőre is jól ment


A Virgin az új, „Limo” névre keresztelt új autóját is pályára küldte, de nem indult a legjobban a pályafutása, ugyanis alig néhány kör után már leszakadt róla egy darab a célegyenesben. A balszerencse nem sokkal a vége előtt Jenson Buttont is utolérte, a címvédő autója egy törmelékre hajtva megsérült.

Az edzésen pályára lépett a Force India tartalékosa, Paul di Resta, aki gyorsabb is volt az állandó versenyző Vitantonio Liuzzinál, a sereghajtó Hispania pedig bevetette új szerzeményét, a tapasztalt tesztelőnek szerződtetett Christian Klient – az osztrák fél másodperccel volt jobb az újonc Bruno Sennánál.

Spanyol Nagydíj, 1. szabadedzés, Barcelona, 2010. 05. 07.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör