Ismét új arcát mutatta a Forma-1-es világbajnokság. A McLaren és Ferrari autói ezúttal is csatáztak, de nem egymással, hanem házon belül. Fernando Alonso Lewis Hamiltont próbálta elkapni, míg a vörösöknél a futam második felében Kimi Räikkönen üldözte Felipe Massát.
Hamilton nem igen adott esélyt csapattársának szinte végig gyorsabb volt. Alonso egyetlen előzési helyzetét Vitantonio Liuzzinak köszönheti, mert az olasz nem engedte el rögtön az őt lekörözni akaró Lewis Hamiltont, akit így teljesen utolért a spanyol és a célegyenes végén majdnem meg is előzte csapattársát. Ezután azonban a brit belehúzott és ismét elhagyta Alonsót, aki pedig mindent megtett, határon ment.
Ezzel tovább folytatódik a Hamilton féle csoda, aki megszerezte pályafutása második győzelmét. A brit eddig hét futamot teljesített a Forma-1-ben, amiből mindannyiszor a dobogón végzett. Fantasztikus!
Kimi Räikkönen már megszokott módon bénán rajtolt és vesztett rögtön két helyet. Ám később visszaszerezte azokat, Kovalainen-t a boxban, Nick Heidfeldet a pályán előzte meg. Ezután gyorsabb köröket hajtva beérte csapattársát, akit a célig üldözött. Ő is próbálkozott, de nem bírt Massával.
A Renault-nál ismét Heikki Kovalainen szállította az eredményt, miután ötödik helyen végzett. Ehhez képest Giancarlo Fisichella csak 10-ként hajtott át a célvonalon. Az olasz még a verseny elején csúszott ki, azután hiába előzte sorra ellenfeleit, pontszerző helyig már nem jutott.
Nico Rosberg igazán peches. Remekül rajtolt a kifejezetten nehéz autóval, 40 körig, tehát dupla annyi ideig volt a pályán az első tankolásig, mint mondjuk Hamilton. A taktika be is jött, hiszen a hatodik helyig jutott. Ám négy körrel a futam vége előtt tönkrement a versenyautó motorja.
Ezzel pedig megvan a Forma-1 valaha volt legfiatalabb pontszerzője Sebastian Vettel személyében. Pedig Vettel a hetedikről a tizenegyedik helyre esett vissza a rajtnál, miután elfékezte az első kanyart és a fűre került. Innen küzdötte fel magát a Robert Kubicát helyettesítő német.
Ennek ellenére a BMW nem lehet túl boldog, hiszen egyetlen ponttal távoznak Amerikából. A 20. körig remeklő Nick Heidfeld kicsúszott a pályáról, amivel visszaesett Heikki Kovalainen mögé. A német futama később sem alakult túl jól 17 körrel a vége előtt tönkrement a versenyautója, így kiállt.
A verseny egyik legszebb jelenete volt, amikor a pálya egyik leggyorsabb részén a pályabíró beejtette a pályára azt a kék zászlót amivel Christijan Albersnek integetett, hogy engedje el Lewis Hamilton.
2007-es Amerikai Nagydíj végeredménye:
Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:13.117
A futam után mondták:
Lewis Hamilton:
Ez egy álom, hogy eljövök két olyan pályára amit nem ismerek és így sikerül. Rendkivül hálás vagyok a családomnak, Istennek és a csapatomnak. A futam középső fázisában szemcsésedtek a gumijaim, ekkor Fernando beért engem, nagyon kemény volt a futam ezen része, de a végén sikerült elhúznom. Óriási volt a közönség, sok brit szurkoló van itt, amiből sok energiát nyerek.
Fernando Alonso:
Már a rajtnál nagyon közel voltunk, de nem sikerült leelőznöm Lewist. Ha pedig valaki mögött autózol, akkor elveszted a ritmust és a gumijaid is jobban kopnak. Próbáltam előzni, de nem ment, nehéz itt bárki mögött autózni. Aztán már a Francia Nagydíjon gondolkoztam. Ezen a verseny a start volt a kulcsfontosságú pillanat, ott eldőlt a futam. Nyolc pont jobb mint a semmi és növeltünk előnyünket a Ferrarival szemben.
Felipa Massa:
Kimi másfajta gumikkal ment mint én, amik biztosan jobban tapadtak, mint az enyémek, mert nagy nyomást gyakorolt rám. Én jól rajtoltam, ami neki nem sikerült. Aztán viszont beért engem, de én megvédtem a helyemet így nem tudott megelőzni. A McLarenek körről körre elhúztak, nem tudtam tartani velük a lépést.