Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult a 2014-es Forma-1-es téli tesztszezon Bahreinben. A csapatnak azért cseppet sem volt sima napja, a sebességváltó meghibásodása miatt délelőtt négy órát szereltek. Hamilton végül 69 kört ment, legjobbjával azonban hajszálnyival, két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati csúcsától.
A Williams ma a másodikként zárt: Valtteri Bottas 108 körrel a zárónap legaktívabbjaként, héttizedes hátránnyal végzett.
Összességében nagyon hektikus volt a vasárnap, a különböző leállások, meghibásodások miatt nyolcszor került elő a piros zászló, a megszakítások ellensúlyozására 25 perccel meg is toldották a napot, így pedig még az idei esti versenyre szánt pályavilágítást bekapcsolták, a szürkületben az F1-esek ismerkedhettek a néhány hét múlva rájuk váró körülményekkel. A nap során leállt a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Lotus (kétszer), a Force India, a Sauber és még az eddig bombabiztosan működő Williams is.
Fernando Alonso (3.) az utolsó napon megfutotta a Ferrari eddigi legjobb körét, de a Hamiltonhoz viszonyított másodperces hátrány erősíti azokat a feltételezéseket, miszerint a tempó tekintetében az F14 T messze lehet az élmezőnytől.
A Ferrarihoz hasonlóan a Force India és a Toro Rosso 74-74 körrel fejezte be a bahreini kiruccanást, míg a Sauber a szombati kényszerű tétlenség után elképesztően szorgalmas volt: a tegnapról visszahívott Adrian Sutil és az eredetileg mára beosztott Esteban Gutierrez együtt összesen 177(!) kört, bő három versenytávot tett meg.
A McLaren „kukázhatta” az utolsó napját, egy közelebbről meg nem nevezett hiba miatt csak 22 körig jutott Jenson Button, és a Lotus sorozatban negyedszerre is épp csak 30 kör fölé kapaszkodott, mielőtt a megint kigyulladó autó miatt véget ért az érdemi munka náluk.
Bár a Red Bullnál az első fékek meghibásodása miatt egyszer keresztbe állt Sebastian Vettel, a szombati nulla körhöz képest ragyogóan alakult a nap: a hatékonyabb hűtés érdekében szélesebb oldaldobozú, „hasasabb” RB10-es 77 kört hozott össze. Tegyük hozzá azért, hogy a címvédő végig nagyon óvatosan hajtott, nem vitte a határ közelébe az autót – ezt mutatja a legjobb köridő is.
A Marussia makacs elektronikai problémák miatt „csak” 61 kört ment, azonban az eddig fő rivális, a Caterham hiába gyűjtött 106 kört, a zöld autó tempója 2,5 másodperccel volt gyengébb a legjobb körén.
Teszt, Bahrein, 2014.03.02.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | L. Hamilton | Mercedes AMG | 1:33,278 | 69 |
2. | V. Bottas | Williams-Mercedes | 1:33,987 | 108 |
3. | F. Alonso | Ferrari | 1:34,280 | 74 |
4. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:35,577 | 74 |
5. | J-E. Vergne | Red Bull-Renault | 1:35,701 | 74 |
6. | A. Sutil | Sauber-Ferrari | 1:36,467 | 91 |
7. | M. Chilton | Marussia-Ferrari | 1:36,835 | 61 |
8. | E. Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:37,303 | 86 |
9. | S. Vettel | Red Bull-Renault | 1:37,468 | 77 |
10. | J. Button | McLaren-Mercedes | 1:38,111 | 22 |
11. | K. Kobajasi | Caterham-Renault | 1:38,391 | 106 |
12. | R. Grosjean | Lotus-Renault | 1:39,302 | 32 |