A Kínai Nagydíj első szabadedzésén Jenson Button volt a legjobb, Lewis Hamilton pedig néhány százados elmaradással a harmadik lett, a délutáni gyakorláson pedig helyet cserélt a két angol, azaz a McLaren végig uralta a napot. Hamilton szerint ez szép és jó, de a lényeg, hogy az időmérőn is jól szerepeljenek majd.

„Jó nap volt. Ma sokkal jobb az idő, tegnap majd megfagytunk. Az autó nagyon jónak tűnik, ugyanúgy, mint Malajziában. Volt egy-két apró változtatás, azok is jó eredményt hoztak. A hosszabb etapokon is jól mentünk” – magyarázta az újságíróknak Hamilton.

„Szóval a két szabadedzés után pozitív a mérleg, de sosem lehet tudni, mi lesz holnap. Keményen kell dolgozni, hogy a korábbiaknál jobb időmérős eredményt érjünk el. Láthatták már, hogy a versenytempónk jó, de a mezőny végéből kellett előrejönni. Egyszer a 11., aztán a 20. helyről kapaszkodtam az elejébe. Szeretnék a Q3-ba jutni, az első öt közé kellene kerülni, hogy a győzelemért küzdhessek.”

Sanghajban a Mercedes és a Ferrari is a McLaren által kifejlesztett légcsatornával, az F-ducttal kísérletezik, a riválisok szerint a megoldás nagy előnyt jelenthet a kínai pálya két hosszú egyenesén. Hamilton szerint eltúlozzák az F-duct jelentőségét.

Hatalmas előnyben a többiekhez képest
Az F-duct nem csodafegyver

Az F-duct nem csodafegyver

Az F-duct nem csodafegyver


„Mindenki azt mondogatja, hogy előnyünk van az egyenesben, de ez hülyeség. Nincs. Szerintem a Ferrarik is ugyanolyan gyorsak az egyenes végén, mint mi. Másoknál egy kicsit gyorsabbak lehetünk, de nekik viszont jobb a leszorítóerejük. Ők is gyengíthetnék a leszorítóerőt, és akkor ugyanolyan sebességük lenne, mint nekünk, de akkor a kanyargós részen lennének lassabbak. Az egyensúly a kulcs, és azt hiszem, mi eltaláltuk.”

A címvédő Button szintén elégedett volt a pénteki munkával, mindössze a forgalomra panaszkodott. Az angol a jó edzéseredmények ellenére azonban még mindig úgy látja, hogy a Red Bull a legerősebb.

„Most is nagyon gyorsnak tűnnek. Ahogy péntekenként általában, most sem terítették ki a lapjaikat, de a hosszabb etapjaikból látható, hogy versenyképesek. Pillanatnyilag még nincs olyan tempónk, mint nekik, még dolgozni kell az autón, majd holnap meglátjuk, mi lesz.”