A BMW kiszállásának bejelentése után a svájci partner, a Sauber elveszítette automatikus indulási jogát 2010-re, így a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövő évre 13 csapatosra bővített mezőny üres helyét a korábban beválasztott USF1, Manor és Campos mellett egy negyedik új alakulattal, a Lotusszal töltötte fel.
A Sauber reményei azonban nem foszlottak szét ezzel végleg, ugyanis a svájci csapat egy az F1-es körökben egyébként elég bizalmatlanul fogadott, homályos hátterű közel-keleti befektetőt talált a Qadbak „személyében”, az FIA pedig felvetette, hogy a kimaradt csapat kedvéért még egy csapattal bővítenék a jövő évi nevezési listát. Az ötlet egyáltalán nem aratott osztatlan sikert a jelenlegi csapatok között, a fő ellenző azonban – mint általában – a Williams, amelynek alapító-tulajdonosa, Sir Frank kijelentette, hogy kerek perec megvétózza a bővítést.
A grove-i csapat ügyvezetője, Adam Parr részletesebben is indokolta az álláspontot:
„Frank teljesen világosan fogalmazott ezzel kapcsolatban. Nagyon határozott a véleménye, de nincs ezzel egyedül. A legutóbbi FOTA-ülésen nem mi voltunk az egyetlen csapat, amely ellene szavazott a 14 csapatnak” – magyarázta a szakember, hozzátéve, hogy sem logisztikai, sem pénzügyi szempontból nem megvalósítható az ötlet.
„Először is, senki nem foglalkozott még azzal, hogy hova is férne 14 csapat 28 autója. Elég csak megnézni Brazíliát, egyszerűen nem férne el 28 autó! Ugyanez lenne Monacóban és több más pályán is. Az FIA-nak előbb ezt kellene megoldania. A bevételek elosztása szempontjából sem megvalósítható, az FIA talán azt hiszi, hogy a költségcsökkentések miatt menni fog.”
„28 autóval előjön majd az is, hogy előkvalifikációt kellene rendezni, ez pedig őrültség! Ma egyszerűen elképzelhetetlen, hogy egy csapat súlyos pénzért elutazzon mondjuk Melbourne-be vagy máshova csak azért, hogy aztán elmondhassák a szponzoraiknak, hogy ott sem lesznek a rajtrácson” – sorolta a williamses.
A Ferrari ennyire nem elutasító az elképzeléssel szemben, de a maranellóiak is inkább csak bajtársiasságból támogatnák a bővítést: „Nagy veszteség lenne a Sauber, egy dobogóra alkalmas csapat kiesése. Vannak hagyományaik, megvan az infrastruktúrájuk. Azt hiszem, kivételt tehetnénk. De ez csakis a Sauberre vonatkozik, ha valaki kidőlne, visszatérnénk a 13-as kerethez” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
A Red Bull-os Christian Hornernek is hiányozna a Sauber, de fenntartásai vannak a svájciak új tulajdonosait illetően és általában az új belépőkben sem bízik igazán. A Red Bull 13 csapatot szeretne.
„Természetesen nem szeretnénk elveszíteni senkit, főleg nem a Saubert. Persze még azt sem lehet tudni, hogy Sauber lesz-e vagy valami teljesen új.”
„Gyakorlati szempontból már 13 csapattal is szűkös lesz a paddock. Reméljük, lesz megoldás a Sauber ügyében, de mi inkább csak 13 csapatot szeretnénk, persze még azt is meg kell látni, mire mennek az újak. Öröm, hogy többen leszünk, de hatalmas feladat előtt állnak, sok szerencsét kívánok nekik ahhoz, hogy ott legyenek majd jövőre Bahreinben!”