A Renault ma megkezdte a Robert Kubica pótlására kiszemelt Nick Heidfeld felmérését a jerezi Forma-1-es teszten, a német pedig nem is kezdhetett volna jobban: a nap leggyorsabb idejével zárt, ami kevesebb mint egy századdal volt csak rosszabb Michael Schumacher tegnap futott heti csúcsidejénél. Heidfeld legjobb idejét egy nyolckörös etap elején, lágy vagy szuperlágy gumin teljesítette.
„Nagyon élveztem a mai napot, jó volt vezetni az autót, persze időbe telik amíg az ember hozzászokik a dolgokhoz, amikor egy új csapattal dolgozik. Jó nap volt, viszonylag problémamentes, és szerencsére a beállításokkal végig a jó irányba haladtunk, szóval egyre jobban nyomhattam. A köridőt tekintve nehéz az összehasonlítás a többiekkel, hiszen nem tudjuk, ők mennyi üzemanyaggal mentek, milyen programot végeztek. Az autóról jó az első benyomásom, de természetesen vannak még fejlesztési lehetőségek” – nyilatkozta a német.
„Ma lehetőséget adtunk Nicknek az autóval és elvégeztük a felmérést. Az első benyomásaink nagyon pozitívak, jól dolgozott a csapattal, jó visszajelzéseket adott és a nap folyamán javított az autón. 86 kört teljesítettünk, az idők pedig biztatók.” – mondta a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier.
A spanyol nézők ezreit a pályára vonzó Fernando Alonso a másodikként zárt a Ferrarival – leggyorsabb körét még délelőtt, több rövid etapja egyikén futotta, délután már hosszú, jól megtankolt autós nekifutásokkal próbálkozott, idői azonban így is versenyképesek voltak.
A tegnap élen záró Michael Schumacher is Alonsóéhoz hasonló programot vitt ma, és ahogy a spanyol esetében, a Mercedesnél is biztatónak látszott, hogy a hétszeres bajnok a hosszabb etapjain is állandó, jó időkre volt képes a W02-essel.
A McLaren a nap egy részében kényszerszüneten volt, a csapat pótalkatrészekre várt, Lewis Hamilton végül délután érte el legjobb idejét. Bár Kobajasi Kamui alatt kétszer is leállt ma a Sauber, délelőtt és délután is előkerült miatta a piros zászló, így is a top5-ben zárta a napot.
Sebastian Vettel ma csendesen, 5-8 körös nekifutásokban dolgozott a különböző beállítások és a gumik tesztelésén, a Red Bull ezúttal sem villogott. Mögötte Red Bull-os kollégája és névrokona, a Toro Rossó-s Sebastien Buemi zárt. A svájci miatt is elő kellett venni a piros zászlót, az STR6-os tíz perccel a nap leintése előtt állt le a 9-es kanyarban.
Az eddig megbízhatósági problémákkal küszködő Team Lotusnál ma viszonylag zavartalan munka folyt, Heikki Kovalainen 61 kört ment.
Míg tegnap az újonc Pastor Maldonado autótörése hátráltatta a munkát a Williamsnél, ma Rubens Barrichellónál a KERS rakoncátlankodott. A Force Indiá-s Paul di Resta a fékproblémákkal küszködött délelőtt, a nap végén pedig, fél órával a leintés előtt le is csúszott a pályáról a 9-es kanyarnál.
A Virgin öt másodperces lemaradása elsőre soknak tűnhet, de Jerome D’Ambrosio és a csapat ma végig megtankolt hosszabb etapokon dolgozott.
Teszt, Jerez, 2011.02.11.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:20.361 |
2. | F. Alonso | Ferrari (F150th) | 1:20.493 |
3. | M. Schumacher | Mercedes (W02) | 1:21.054 |
4. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:21.099 |
5. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:21.242 |
6. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:21.574 |
7. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:21.681 |
8. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:21.711 |
9. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:22.227 |
10. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:22.945 |
11. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:25.471 |