Sokáig úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen Ferrarija lehet a leggyorsabb a 2009-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíj 1. szabadedzésén, ám a finn végül csak harmadik lett, miután előbb Nico Rosberg, majd Kazuki Nakajima is gyorsabb kört futott.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy nem lettek lassabbak a 2009-es Forma-1-es autók a tavalyiakhoz képest, hogy Rosberg jobb időt futott, mint amivel Lewis Hamilton tavaly megszerezte a pole pozíciót, pedig most még igen koszos a pálya. Várhatóan a Williamsek még ennél is gyorsabbak lehetnek majd, tekintve, hogy kemény keverékű abroncsokon futották legjobb köreiket.
Világossá vált az is, hogy a Brawn GP autóinak tempója valós, nem trükköztek a korábbi teszteken, hiszen Jenson Button és Rubens Barrichello ezúttal is az élmezőnyben autózik. Most a brazil volt a gyorsabb, megszerezve a negyedik helyet, miközben brit csapattársa hatodikként zárt.
Közéjük Heikki Kovalainent rangsorolták az idők alapján, csapattársa viszont eddig nem sokat mutatott. Az aktuális világbajnok, Lewis Hamilton 2,3 másodperccel elmaradva Rosberg idejétől csak a 16. helyen fejezte be az első edzést. Vagyis a McLaren egyelőre tartja magát ahhoz, hogy nem a legtökéletesebb az autójuk, Hamilton nagyon sokat csúszkált az edzés alatt.
Nemcsak a wokingi csapat pilótái, de a Ferrari versenyzői között is nagy volt a különbség. Nem elsősorban azért, mert Felipe Massa csak hetedik lett, de több mint 0,9 másodperccel lassabb volt Räikkönennél. A brazilnak az óra mellett a 14-es kanyar féktávjával is meggyűlt a baja, ahol majdnem eldobta a vasat.
Meglepetésre a top10-be befért a Force India autójával hajtó Adrian Sutil. A kilencedikként érkező német ezzel ugyan a Timo Glock mögé szorult, de megelőzte Fernando Alonsót és Nick Heidfeldet is. Utóbbi egyébként ezúttal gyorsabb volt csapattársánál, ami nem önmagában érdekes, hanem annak fényében, hogy az ő autójában dolgozik a KERS, míg Robert Kubicájéban nem.
Az első edzés vesztesei mindenképpen a Red Bull csapatai voltak. Az utolsó négy helyből hármat az energiaitalos autók foglaltak el. Az is érdekes, hogy a legjobb az a Sebastien Buemi volt, aki most futja első Forma-1-es versenyét, ő 15-ik lett. Az idéntől a Toro Rosso helyett a Red Bullt erősítő Sebastian Vettel viszont a legrosszabbul járt, mindössze négy kör után – vélhetően hidraulikai problémák miatt – be kellett fejeznie a körözést.