Korábban, ha a nagy „költőkről” volt szó a Forma-1-ben, a Toyota mellett a Ferrari neve hangzott el a legtöbbször, az utóbbi időben viszont megváltozott a helyzet, most a Honda vezet. A Financial Times szerint a tavalyi évben (2008 még tart!) a japán gyár brit központú csapata a147 millió fontot költött, ami 47 milliárd forint. Ezzel szinte teljesen felhasználva a 2006-hoz képest 23 százalékkal megemelt 149,3 milliós költségvetését.

Köszönhetően a Nemzetközi Automobil Szövetség költségcsökkentési ötleteinek ez az összeg kisebb, mint a korábbi évek csúcstartóié. Ugyanakkor érdekes, hogy a motoroknak két hétvégét kellett kibírniuk, és a tartalékautó is eltűnt, mégis a pénz nagy része a legyártott 80 V8-asra ment el. Ugyanakkor alig kevesebbet, 35,5 millió fontot (11,5 milliárd forint) vettek fel a dolgozók fizetésként, miután 2007-ben 102 új alkalmazottal bővült a csapat amúgy sem szerény állománya. Most már 667-en dolgoznak azon, hogy a két F1-es sikeresen teljesítsen.

Eredménytelenek
Eredménytelenek

Eredménytelenek

Eredménytelenek


Ehhez képest 2007-ben a nyolcadik, idén a kilencedik helyet szerezte meg a csapat a konstruktőri világbajnokságban. Hozzávetőlegesen a McLaren 570 dolgozóval 125,7 millió fontot költött tavaly.

A történetben az i-re a pontot az a részlet teszi fel, hogy a Honda mindezt szinte teljes egészében saját zsebből finanszírozza, mindössze 7 millió font, 2,2 milliárd forint érkezett a szponzoroktól.

Vélhetően a 2008-as kimutatás még magasabb összeget mutat majd, hiszen Ross Brawn munkássága csak idén teljesedett ki a japán csapatnál.