A Ferrari a Forma1-es csapatok közül elsőként ma délelőtt hivatalosan leleplezte 2009-es autóját. A konstruktőri világbajnoki gárda 55. F1-esét az utóbbi években megszokottól eltérően nem F2009-esnek, hanem F60-asnak keresztelte, amely az olasz gyártó 1948 óta tartó F1-es részvételének évfordulójára utal.
Az új aerodinamikai szabályoknak megfelelő járgányról hiányoznak oldalsó légterelő elemek, szárnyacskák, az első szárny jóval szélesebb, míg a hátsó magasabb és keskenyebb az eddig megszokottnál. 2009-ben a minta nélküli, slick gumi is visszatér. Első pillantásra kimondottan csúnyának tűnik, az első szárny sokkal inkább emlékeztet valami pályatakarító alkalmatosságra, mint egy versenyautó orrára, de biztosan megszokjuk majd.
„Látható, hogy az autó nem a tavalyi modell továbbfejlesztése, hanem egy teljesen új darab, a tervezést az alapoktól kezdtük. A legalapvetőbb változásokat az új szabályok és a KERS hozták. Ezek, és az új [slick] gumi miatt korán el kellett kezdeni az autó tervezését, nagyon alapos és intenzív munka volt” – mondta a bemutatón a technikai főnök, Aldo Costa.
Az új autót ma délután Felipe Massa viszi elsőként pályára, de a rossz időjárás miatt nem a csapat „házi” tesztpályáján, Fioranóban, hanem Mugellóban.
„Nagyon különleges és megható pillanat, amikor az ember a Ferrarinál először viheti pályára az új autót. Nekem másodszorra van ilyen lehetőségem, nagyon büszke vagyok. Valami nagy autót vártam, mint tíz évvel ezelőtt, de végül egész kicsi, kompakt, főképp a hátulja. Jól néz ki, és remélem, hogy épp olyan gyors is” – nyilatkozta Massa a leleplezésnél.
A Toyota csapat csütörtökön, a McLaren pénteken, míg a Renault, a Williams és a BMW Sauber a jövő héten mutatja be új modelljét.