A BMW Münchenben bemutatta a 2008-as autóját. A leleplezésen a csapatfőnök, Mario Theissen, a technikai igazgató, Willi Rampf, és természetesen a pilóták, Nick Heidfeld és Robert Kubica is ott volt.
Mario Theissen elmondta, hogy az elmúlt két évben felépült a csapat, Münchenben, és a Sauber svájci gyárában összesen 730 ember dolgozik a csapat sikerén. A megnövekedett létszám ellenére sikerült lefaragni a költségekből, kevesebbet költenek, mint kezdetben.
A fejlesztésekről a csapatfőnök azt mondta, hogy ugyan a motort nem, de a hozzá kapcsolódó alkatrészeket lehet fejleszteni, ezért így is van kihívás. Sokat dolgoztak az új sebességváltón, amelynek egy futam helyett négy hétvégét kell kibírnia, a fejlesztések közben két prototípus is tönkrement, mire a mostani verzióig eljutottak. A jövő évre már nagyon készülnek, a lényeg a KERS, azaz az energia-visszanyerőrendszer integrálása a motorba.
Stabilabb lesz az új autó
Stabilabb lesz az új autó
Fotó megosztása:
Itt a BMW F1.08
Itt a BMW F1.08
Fotó megosztása:
Kubica már kipróbálta, Heidfeld alig várja
Kubica már kipróbálta, Heidfeld alig várja
Fotó megosztása:
A BMW Valenciában tesztel
A BMW Valenciában tesztel
Fotó megosztása:
Jól megy az új BMW
Jól megy az új BMW
Fotó megosztása:
A Ferrarié az ötlet, de náluk is bevált
A Ferrarié az ötlet, de náluk is bevált
Fotó megosztása:
Heidfeldék jobbat vártak
Heidfeldék jobbat vártak
Fotó megosztása:
Az egyensúly, az egyensúly
Az egyensúly, az egyensúly
Fotó megosztása:
Nem került ki az F1-ből
Nem került ki az F1-ből
Fotó megosztása:
Az észt tehetség, Asmer
Az észt tehetség, Asmer
Fotó megosztása:
Kezelhetőbb lett az autó
Kezelhetőbb lett az autó
Fotó megosztása:
A Ferrari és a McLaren még nincs lőtávolban
A Ferrari és a McLaren még nincs lőtávolban
Fotó megosztása:
Ez az álma
Ez az álma
Fotó megosztása:
Egyelőre homályos a győzelem
Egyelőre homályos a győzelem
Fotó megosztása:
Előrántanak valamit a kalapból?
Előrántanak valamit a kalapból?
Fotó megosztása:
Van ok a mosolyra
Van ok a mosolyra
Fotó megosztása:
A lengyel nagyot alakított
A lengyel nagyot alakított
Fotó megosztása:
Már csak a győzelem hiányzik
Már csak a győzelem hiányzik
Fotó megosztása:
A nap hőse
A nap hőse
Fotó megosztása:
Bernie is gratulált
Bernie is gratulált
Fotó megosztása:
Theissenék nem bízzák el magukat - győzni még nem tudtak
Theissenék nem bízzák el magukat - győzni még nem tudtak
Fotó megosztása:
Barcelona lesz az igazi mérce
Barcelona lesz az igazi mérce
Fotó megosztása:
Kiváló viszonyban
Kiváló viszonyban
Fotó megosztása:
Heidfeld nagyon pozitív
Heidfeld nagyon pozitív
Fotó megosztása:
Nagy nevekhez csatlakozik
Nagy nevekhez csatlakozik
Fotó megosztása:
Alonsónak ekkora távra van benzinje
Alonsónak ekkora távra van benzinje
Fotó megosztása:
Van még hol fejleszteni
Van még hol fejleszteni
Fotó megosztása:
Theissen és Rampf már a következő lépésre készülnek
Theissen és Rampf már a következő lépésre készülnek
Fotó megosztása:
A McLarent már megfogták
A McLarent már megfogták
Fotó megosztása:
Válogathat az ajánlatok közt
Válogathat az ajánlatok közt
Fotó megosztása:
A megfelelő pályán bármi lehet
A megfelelő pályán bármi lehet
Fotó megosztása:
Räikkönennel ralizgat majd?
Räikkönennel ralizgat majd?
Fotó megosztása:
A legújabb szerzemény
A legújabb szerzemény
Fotó megosztása:
Heidfeld hátrányban
Heidfeld hátrányban
Fotó megosztása:
Mindenki ellenfél
Mindenki ellenfél
Fotó megosztása:
Heidfeldnek idén nem megy
Heidfeldnek idén nem megy
Fotó megosztása:
Már csak emlék
Már csak emlék
Fotó megosztása:
Válogathat
Válogathat
Fotó megosztása:
Meglesz a megoldás
Meglesz a megoldás
Fotó megosztása:
Veszélyes ellenfelek
Veszélyes ellenfelek
Fotó megosztása:
Jóban vannak
Jóban vannak
Fotó megosztása:
A csúcson meg is kell kapaszkodni
A csúcson meg is kell kapaszkodni
Fotó megosztása:
Heidfeld még nem lesz második számú
Heidfeld még nem lesz második számú
Fotó megosztása:
Kubica mindenről beszélt
Kubica mindenről beszélt
Fotó megosztása:
Csak lépésről lépésre haladnak
Csak lépésről lépésre haladnak
Fotó megosztása:
Kubica aggódik
Kubica aggódik
Fotó megosztása:
Öreg és drága a spanyol
Öreg és drága a spanyol
Fotó megosztása:
Még lehet esélye
Még lehet esélye
Fotó megosztása:
Priaulx örül az ajándéknak
Priaulx örül az ajándéknak
Fotó megosztása:
Túraautós tart majd bemutatót
Túraautós tart majd bemutatót
Fotó megosztása:
Tökéletes sosem lesz, de jobb lehetne
Tökéletes sosem lesz, de jobb lehetne
Fotó megosztása:
Vajon kiharcolja a folytatást?
Vajon kiharcolja a folytatást?
Fotó megosztása:
Túl van a nehezén?
Túl van a nehezén?
Fotó megosztása:
A lengyelek ide járnak Kubicáért
A lengyelek ide járnak Kubicáért
Fotó megosztása:
Még nem veszett el a bajnokság
Még nem veszett el a bajnokság
Fotó megosztása:
Ellaposodtak
Ellaposodtak
Fotó megosztása:
Stabilabb lesz az új autó
Stabilabb lesz az új autó
A technikai igazgató szerint izgalmas a bemutató, de még izgalmasabb lesz a pályán látni az autót, akkor derül ki, hogy milyen munkát végeztek. A fejlesztés fő iránya 2008-ra az autó vezethetőbbé, stabilabbá tétele volt, amelyet az elektronikus vezetői segédeszközök betiltása tett szükségessé. Az aerodinamikai elemek terén a cél a kanyarokban való tapadás növelése volt, de a mechanikai tapadáson is igyekeztek javítani. Teljesen újratervezték az F1.08 hátsó felfüggesztését is.
Az új autón látható a Ferrari tavalyi újítása, a keréktakaró lemez, és az orr is jelentősen megváltozott: a korábbi lefelé ívelő, lapos forma sokkal „hegyesebb”, dinamikusabb lett.
„Őszintén, ez a legszebb autó, amit valaha is láttam. Tudom, hogy ez nem jelent semmit a gyorsaság szempontjából, de ettől még jobban várom a következő napokat, heteket. Biztos vagyok benne, hogy képes vagyok a futamgyőzelemre, persze ez elsősorban az autón múlik. Elméletileg közelebb kerülhetünk az előttünk lévő csapatokhoz, a cél világos, futamot kell nyernünk idén” – mondta Nick Heidfeld a bemutatón.
„Azt hiszem az egész idény nagy kihívás lesz majd, minden egyes verseny az. A maximumon kell teljesíteni mindannyiunknak, a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenünk, reméljük, hogy még többet sikerül, mint tavaly. A jelenlévők többségénél jobban ismerem az autót, és hiszem, hogy Nick és én képesek leszünk vele győzni” – magyarázta Robert Kubica.
Természetesen Melbourne-ig tovább folyik a fejlesztés, már a tesztekre is új alkatrészek érkeznek.