A Williams szponzori szempontból pocsék mérleggel zárja 2010-et: távozik a csapattól a Royal Bank of Scotland (RBS), az Air Asia, a McGregor, feltehetőleg az Allianz, és a Phillips is megerősítette, hogy 2011-ben már nem költ az F1-re.
„Elégedettek voltunk a williamses partnerségünkkel. A kiszállásnak nincs köze a csapathoz, a Phillips azért döntött a Forma-1-ből való távozás mellett, mert másféle szponzori szerepet keres” – magyarázta a Williamst 5 éven keresztül támogató holland cég szponzorációért felelős igazgatója, Patrick Overwij a Formule1.nl-nek.
Míg a grove-i csapat gyakorlatilag az összes jelentős támogatóját elveszti 2011-re, a sereghajtó Hispaniánál jó hírek várhatók. A Bernie Ecclestone által nemrég még az F1-ből kifelé tessékelt kiscsapattal kapcsolatban így nyilatkozott most az F1 ura:
„Úgy tudom, a spanyolok, a HRT talált egy általam is ismert fickót, egy támogatót. Ha sikerül megszerezniük, szuper! A biztos anyagi hátterű csapatok kellenek!” – mondta a kisember.
A Hispania csapatfőnöke, Colin Kolles is megerősítette, hogy hamarosan bejelentenivalójuk akadhat.
„Nemsokára közölhetünk valamit. Szerintem Ecclestone úr tudja, mit beszél” – nyilatkozta a román-német szakember.
A kiscsapat nem sokkal később közleményben adta hírül, hogy az Ecclestone által említett „fickó” Juan Villalonga, Spanyolország egyik legbefolyásosabb üzletembere. A Harvard Business Review idei 100 legjobb cégvezérét felsoroló listáján is szereplő spanyol a Telefonica első embere volt az ezredforduló környékén, ő fejlesztette egyszerű állami cégből a világ harmadik legnagyobb telekommunikációs vállalatává a Telefonicát.
„A Forma-1-hez mindig is az innovációt, a kutatást és a technológiát kötötték, és a Hispaniának is jelen kell lennie ezen a színtéren, méghozzá erős vezetéssel. A kulcs nem a szponzorok száma, hanem minősége” – mondta Villalonga, aki igen kiterjedt üzleti kapcsolatrendszerrel rendelkezik a világ minden táján.
A HRT-hez kapcsolódó hír az is, hogy német sajtóértesülések szerint a kiscsapat véglegesítette a megállapodását a volt Toyota-csapattal, és bár a részletek egyelőre nem ismertek, a spanyol alakulat valószínűleg a japán gyártó 2010-re tervezett és állítólag azóta is fejlesztett autóját használhatja majd jövőre.