Bármi lehetséges

Hozzá kell szokni

Hozzá kell szokni

A  BMW Sauber elsőként kezdte meg a 2009-es szabályoknak megfelelő légterelőelemek tesztelését még novemberben. A jövőre sokkal szélesebbé váló első szárnyak a csapat mindkét versenyzője szerint gondot jelenthetnek majd a kerék-kerék elleni küzdelmeknél, előzéseknél. Robert Kubica már korábban elmondta, hogy kíváncsian várja, hány szárny törik le a szezonnyitó rajtjánál Melbourne-ben, és csapattársa, Nick Heidfeld is hasonlóan gondolkodik.

„Az hiszem, gyakoribb lesz a baleset, különösen kezdetben, hozzá kell majd szokni. Az autóban ülve nem lehet látni az első szárnyat. Rendben, tudom, hogy ott van, de a korábbi tapasztalatok miatt annyira hozzászoktunk a régi helyzethez, hogy a rajtnál vagy hirtelen helyzetben, amikor nincs idő gondolkodni, valószínűleg hozzáérhetnek majd valamihez” – nyilatkozta Heidfeld az Autosport.comnak.

„Amikor először megláttam az autót, meg voltam győződve róla, hogy az első körben letörjük a szárnyat, de nem történt ilyesmi, nem volt gond” – tette hozzá.

A 2009-es aerodinamikai változtatások célja, hogy az autók közelebb kerülhessenek egymáshoz a pályán, és segítsék az előzéseket. A német versenyző egyelőre nem meri megtippelni, hogy a valóságban mi lesz majd az eredmény:

„Nem titok, hogy az új szárnyakat kevésbé zavarják majd a légáramlatok, és így talán könnyebb lesz vezetni, de egyelőre nehéz bármit is mondani.”