A megállapodás a teljes erőforrás-rendszerre vonatkozik, tehát a motor mellett a silverstone-iak a Mercedestől kapják a KERS-t (mozgásienergia-visszanyerő rendszer), az erőátvitelt és az összes kiegészítő elemet. A sebességváltó és a hidraulika eddig nem volt a csomag része, ám most már ezeket is a stuttgartiak adják a Force Indiának. 
A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya történetük legfontosabb megállapodásának nevezte az új szerződést. „Nem hiszem, hogy létezik jobb partner a Mercedesnél, amikor az új motorszabályokhoz kell alkalmazkodnunk. A megállapodásnak köszönhetően stabilizáltuk helyzetünket, és folytathatjuk utunkat az élmezőnybe” – vázolta a helyzetet az indiai üzletember.
Toto Wolff, a Mercedes motorsportfőnöke kiemelte, hogy egy hosszú távú megállapodásról van szó. „A Force India volt az első motorvásárlónk, így különösen örülök, hogy folytatjuk és bővíthetjük a közös munkát. A hosszútávú megállapodás egyensúlyt teremt az ár és a teljesítmény között. Remélem, az F1-es motorszabályok teljes következő időszakában együtt dolgozhatunk” – fejtette ki. 
A két cég 2009 óta működik együtt, és a Force India rengeteget fejlődött ez idő alatt; sereghajtóból rendszeres pontszerzővé váltak, 2009-ben Spában egy második helyezést és egy pole pozíciót is szereztek Giancarlo Fisichella révén, azóta többször is a 4. és 5. pozícióban végeztek.
Korábban felmerült, hogy a csapat visszatér a Ferrarihoz, hogy a turbókorszakban az ő motorjaikat használják, ám egy ideje lehetett sejteni, hogy mégis maradnak a Mercedesnél. Többek között a Force India elhúzódó pilótaválasztási procedúrája volt árulkodó, amelynek eredményeképp a német (ezért a Mercedesnek kedvesebb) Adrian Sutilt választották a Ferrari utánpótlásprogramjának üdvöskéje, Jules Bianchi helyett, aki végül a sereghajtó Marussiánál kötött ki. 
Az üzlet a Mercedes számára is fontos lehet, amely gyári csapata mellett a McLarent látja még el motorjaival, ám nyílt titok, hogy ők a Hondával is tárgyalnak a folytatásról, így a Force India kiesése azt jelenthette volna, hogy motorvásárló nélkül marad a német gyár.