Jövőre tilos a kipörgésgátló 1
A 2001-ben engedélyezett kipörgésgátló szerepe, hogy a kanyarokban megcsúszó, kipörgő kerekű autót „megfogja”. Használatának beszüntetésétől a versenyautók kanyarsebességének csökkenése vártható – és valószínűleg néhány látványos kicsúszás.

Módosítottak a motorszabályokon is, néhány alkatrész büntetés terhe nélkül cserélhető lesz. Ilyenek lesznek többek között az üzemanyag-, olaj- és vízpumpák, az üzemanyag-befecskendezők, a tengelykapcsoló, a gyújtógyertyák, generátorok és az elektromos érzékelők.

A FIA elhalasztotta a nagyobb tapadású, minta nélküli „slick” gumik tervezett újrabevezetését (1997-ig ilyeneket használtak), és tulajdonképpen visszavonta az autók szélességére vonatkozó szabályt, amely a mostani 1800-ról 2000 mm-re növelte volna azt. Ettől azt remélték korábban, hogy növelné a versenyautók tapadását, csökkentve az elektronikai segédeszközök szerepét.

Ugyancsak visszavonták az autók súlyának 550 kg-ra való csökkentésének tervét, a Forma-1-es versenyautóknak jövőre is 605 kg-al kell majd mérlegelniük.