A csapatok szervezete, a FOTA kanadai tanácskozásán végleg eldőlt, hogy a 2009-ben bemutatkozott, de az idei évre közös megegyezéssel ejtett mozgásienergia-visszanyerő rendszer 2011-ben visszatér a Forma-1-be.

A csapatok egy része szerette volna a 2009-esnél erősebb rendszert használni jövőre, de mások ellenállása miatt ez nem sikerült, végül abban állapodtak meg, hogy a KERS jelentette plusztömeg hátrányát azzal egyenlítik ki, hogy az autók súlyhatárát 620-ról 640 kg-ra emelik.

„Erről egyeztünk meg a csapatokkal. Mi szerettünk volna olyan megoldást, amelyben több energiát ad a KERS, de ebben nem sikerült egyezségre jutnunk” – mondta a ferraris Stefano Domenicali.

Bár a KERS „gyengesége” mellett 2009-ben a legfőbb problémát az jelentette, hogy az eszköz használata nem volt kötelező, úgy tűnik, ez a jövő évre sem változik. A Mercedesnél például még csak fontolgatják a lehetőséget: „Négy-hat héten belül döntünk majd erről” – nyilatkozta a csapatfőnök, Ross Brawn.

Úgy tudni, hogy a KERS visszatérése mellett az állítható hátsó szárnyak bevezetésével kapcsolatban is végső döntést hoztak a csapatok Montrealban.