Egyáltalán nem biztos, hogy a vasárnapi szezonnyitó futam, az Ausztrál Nagydíj végeredménye valóban végleges lesz. Ahogy már tudni lehetett, a rivális csapatok nem hagyták szó nélkül a Williams, a Toyota és a Brawn szerintük szabálytalan diffúzorainak kérdését.
A mai technikai ellenőrzés után, azaz a szabályok által meghatározott első adandó alkalommal négy csapat, a Ferrari, a BMW Sauber, a Renault és a Red Bull hivatalosan is panaszt nyújtott be a fent említett három csapat ellen a versenybíróknál, akik ma este döntenek a kérdésről. Úgy tudni, hogy a Ferrari a mai panasz mellett még külön a vasárnapi futam eredményét is meg fogja óvni.
Ha a panaszt elfogadja az FIA, akkor a Williams, a Toyota és a Brawn GP kénytelen lesz a szabályokban talált kiskapu kihasználásával a többiekétől eltérő, nagyobb hátsó légterelőelemet kicserélni az első szabadedzés előtt. Persze feltehetőleg fellebbeznek majd, és így a hétvégén még a vitatott alkatrésszel versenyezhetnek.
Baj lehet az egyedi ötletből
Baj lehet az egyedi ötletből
Fotó megosztása:
Ügyes megoldás vagy csalás?
Ügyes megoldás vagy csalás?
Fotó megosztása:
Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak
Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak
Fotó megosztása:
Kész a botrány
Kész a botrány
Fotó megosztása:
Betiltják vagy elterjed?
Betiltják vagy elterjed?
Fotó megosztása:
Briatore tajtékzik, Alonso retteg
Briatore tajtékzik, Alonso retteg
Fotó megosztása:
Barrichello már az elején összetörte
Barrichello már az elején összetörte
Fotó megosztása:
Repedezik az egység?
Repedezik az egység?
Fotó megosztása:
Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot
Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot
Fotó megosztása:
Egy hét múlva kitisztul a kép
Egy hét múlva kitisztul a kép
Fotó megosztása:
Nem bírnak a diffúzoros bandával
Nem bírnak a diffúzoros bandával
Fotó megosztása:
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Fotó megosztása:
Leszereltetik vagy ők is felszerelik
Leszereltetik vagy ők is felszerelik
Fotó megosztása:
Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?
Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?
Fotó megosztása:
A McLaren csak figyel
A McLaren csak figyel
Fotó megosztása:
A közös munka nem sínyli meg a vitát
A közös munka nem sínyli meg a vitát
Fotó megosztása:
Beérhetetlen lesz a Brawn?
Beérhetetlen lesz a Brawn?
Fotó megosztása:
Brawn bizakodó
Brawn bizakodó
Fotó megosztása:
A Renault-nál készültek
A Renault-nál készültek
Fotó megosztása:
Ma megtárgyalták, holnap döntenek
Ma megtárgyalták, holnap döntenek
Fotó megosztása:
Nem módosítottak, az alkatrészek szabályosak
Nem módosítottak, az alkatrészek szabályosak
Fotó megosztása:
Drága mulatság lesz a felzárkózás
Drága mulatság lesz a felzárkózás
Fotó megosztása:
Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett
Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett
Fotó megosztása:
Nem lesz könnyű beérni minket
Nem lesz könnyű beérni minket
Fotó megosztása:
Továbbra is előnyben a diffúzoros hármak
Továbbra is előnyben a diffúzoros hármak
Fotó megosztása:
Baj lehet az egyedi ötletből
Baj lehet az egyedi ötletből
Ha a versenybírók elutasítják az óvást, akkor szinte biztos, hogy a panaszosok fellebbeznek majd a döntés ellen, a kérdésről pedig az FIA fellebbviteli bírósága ítél, de erre biztosan nem kerül sor a következő két hétben. Ebben az esetben előfordulhat tehát, hogy a hétvégi Ausztrál és a jövő heti Maláj Nagydíj eredménye is hetekig lóg majd a levegőben.
A teszteken megdöbbentő fölénnyel szerepelt Brawn GP tulajdonos-főnökét, Ross Brawnt eléggé felbosszantotta a riválisok lépése:
„A Ferrari csak azért kapott észbe, mert valaki gyorsabb volt náluk. Azok a csapatok vádaskodnak, amelyeknek nem jutott eszébe ez a megoldás, és egyre bosszúsabbak emiatt. Pedig annak, aki figyelmesen elolvasta a szabályokat, világos a dolog” – mondta az angol szakember.