A hétvégén immár a negyedik futammal, a Kínai Nagydíjjal folytatódik a 2010-es Forma-1-es bajnokság. Sanghaj az utolsó „tengerentúli” helyszín.

Az első három versenyt három különböző csapat egy-egy pilótája nyerte, mostanra nagyjából kialakult a Ferrariból, a Red Bullból és a McLarenből álló élmezőny, míg a Mercedes leszakadni látszik. Mind a négy alakulat egy-egy versenyzője nyert már Sanghajban, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Michael Schumacher – valamint a williamses Rubens Barrichello – is duplázhat, de ha nem az előző három verseny győztese közül diadalmaskodik valaki újra, akkor negyedszázados rekord áll majd be, ugyanis 1984-ben történt meg utoljára, hogy az idény első négy nagydíját végig más-más pilóta nyerje meg.

Ez történt tavaly

Maga a pálya – hasonlóan az elmúlt évtizedben bemutatkozott társaihoz – Hermann Tilke gyermeke. A kínai versenyhelyszín monumentális épületeivel kétség kívül lenyűgöző hatást kelt, de a valós versenypálya elég felemás. Az 5451 méteres aszfaltcsík két hosszú egyenesből és az őket összekötő igen kanyargós belső részből áll, amely miatt az egyik leglassabb a versenynaptárban, a teljes kör mindössze 55 százalékán mennek padlógázzal a versenyzők.

Massa vezet - nyerni is fog?
A ferrarisok használt motorral indulnak

A ferrarisok használt motorral indulnak

A ferrarisok használt motorral indulnak


A pálya kétarcúsága a beállítások terén is kompromisszumra kényszeríti a csapatokat, a kanyarok pedig igen erősen koptatják a gumikat. Az egyenesekben a McLaren sokat foghat az ún. F-ducttal, de az aerodinamikai megoldást ezen a hétvégén az élmezőnyből már a Ferrari és a Mercedes is kipróbálja a megoldást, lehet, hogy beérik ebből a szempontból a wokingiakat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten hangsúlyosan figyelmeztette a csapatokat az aktív felfüggesztések használatának tilalmára, érdekes lesz látni, hogy a McLaren által ezzel vádolt Red Bull az időmérőn ezután is ugyanolyan gyors lesz-e.

Szintén érdemes lesz figyelni, hogy a Ferrari motorjai mennyire bírják majd a hétvégét – Alonso és Massa a Bahreinben túlmelegedés miatt kivett erőforrásokat kapja vissza, igaz, a hűvös idő kedvez nekik ilyen szempontból.

Vettel tavalyi pole-köre

Az élen álló trojka mögött lassan lemaradó Mercedesnek nem ártana már valami jó eredmény, ha még esélyt akarnak a címvédésre. Hátrafelé is kell azonban figyelniük, hiszen a Renault és a Force India a nagyokkal nem bír el, de Robert Kubica valamint Adrian Sutil is bizonyította már, hogy az előkelőbb pontszerző helyekre is veszélyesek.

Ahogy már említettük, hűvös lesz a hétvége – Sanghajban tegnap 8 fok volt, ez 127 éves rekord -, a napos péntekre is legfeljebb 15 Celsiust jósolnak. Szombatra megjönnek a felhők is, vasárnap pedig eső is lehet – bár az előrejelzések azt egyelőre nem „tudják”, hogy a nap melyik szakaszában.

Az utolsó futam lehet?

Az utolsó futam lehet?

Az utolsó futam lehet?


Előfordulhat, az is hogy idén látunk utoljára Kínai Nagydíjat, hiszen a pályának a 2010-zel lejár a szerződése, a hosszabbításról pedig – köszönhetően a siralmas helyszíni látogatottságnak és az ebből következő veszteségeknek – eddig nem beszélt senki – bár azt is érdemes megjegyezni, hogy Bernie Ecclestone korábban azt mondta, a versenyt felőle örökkévalóságig is megrendezhetik.

Ahogy az elmúlt két futamnál, ezúttal is viszonylag korán kell kelnünk majd: közép-európai idő szerint a szombati időmérő reggel 8-kor, míg a vasárnapi verseny 9-kor kezdődik.

F1: Ki dupláz Kínában? 29