A szűk, kanyargós monacói pályán sosem egyszerű tiszta kört futni, de idén többen is különösen aggódnak amiatt, hogy az időmérő első szakaszában, amikor egyszerre kinn lesz a teljes mezőny, a három újonccsapat lassú autói komolyt akadályt jelentenek majd. Felmerült a mezőny felbontása is, de ebből végül nem lett semmi, a lassabb csapatok leszavazták a kérdést.

Az egyik érintett, a lotusos Jarno Trulli egyáltalán nem örül, hogy rájuk mutogatnak a nagyok, ő nem vállalja a bűnbak szerepét.

„Nagyon bosszús leszek, ha valaki az időmérő után nekiáll panaszkodni. Bőven lett volna idő megszervezni valamit, de senki nem áll elő a megoldással. Szerintem ezután senki ne panaszkodjon akkor!” – nyilatkozta a korábbi monacói győztes olasz veterán az Autosportnak.  

„Ez Monaco, itt mindig nehéz versenyezni, a forgalom mindig nagy. De  nem hiszem, hogy gond lesz. Vannak nálunk sokkal gyorsabb autók, de 20 perc van a Q1-ben. A leginkább panaszkodó élcsapatoknak elég egy kör, hogy az élre kerüljenek. Szerintem nem lesz gond” – tette hozzá.

A leginkább talán a McLaren feszegette a sereghajtók kérdését, a főnök, Martin Whitmarsh még az osztott időmérő elvetése után is emellett kampányolt, Lewis Hamilton pedig katasztrófát jósolt a héten. Az angol most azt mondja, mindenkinek körültekintően, a többieket tisztelve kell majd vezetnie.

A nagyoknak szava sem lehet?
Trulli szerint egyébként sem lesz gond

Trulli szerint egyébként sem lesz gond

Trulli szerint egyébként sem lesz gond


„Nem tudom, mi lesz, de remélem, hogy mindenki tisztelettel viselkedik majd. Mindenki szeretne mért kört, remélem, nekünk is összejön. Az edzésen  sikerült, szóval nem lehetetlen. De sokaknak lesz elrontott köre, nehéz lesz a pályán. A pilótaértekezleten megbeszéljük” – magyarázta Hamilton még a szabadedzések után.

A renault-s Robert Kubica szerint fel van fújva az ügy, a lengyel nem igazán foglalkozik a lehetséges feltartásokkal.

„Monacóban mindig nehézséget jelent a forgalom, de igazság szerint az edzéseken nem volt nagy gond. Szerintem az új autókat vezető pilótáknak sem könnyű a dolga, pályán tartani az autót és még a ki is térni a szűk helyeken – és persze nekünk sem könnyű. De nem kell erről ennyit beszélni, ez van és kész.”

Az FIA végül félig-meddig megoldást nyújtott:: a Monacói Nagydíj délután kettőkor kezdődő időmérő edzésén maximumköridő lesz érvényben, senki sem hajthat 1:22-nél lassabban büntetés nélkül.