Ugyan az első négy futamból kettőt megnyert a McLaren és az európai szakasz kezdete előtt vezeti a konstruktőri versenyt, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt állítja, hogy még messze nem elégedettek.

 „Nem titok, hogy ezután is hajtunk majd. Új csomagot viszünk Barcelonába, és utána is minden futamra. Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy versenyről versenyre képesek vagyunk fejleszteni az autót, most is ezt kell tennünk. Természetesen minden csapat ezt teszi, de nekünk kell a legfürgébbnek lennünk. Közelebb kerültünk az élhez, de nem vagyunk elégedettek az autóval, gyorsabbá kell tennünk” – idézte az Autosport az angolt.

A McLaren autóján az általuk gyanított Red Bull-féle aktív felfüggesztés ott lett volna már a Spanyol Nagydíjon, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) lezárta ezt a fejlesztési irányt. Whitmarsh nagyon nem örült ennek a történetnek.

„A korábbi szabályok alapján köztudott volt, hogy az autón nem lehet olyan mozgó alkatrész, amely befolyásolhatja az aerodinamikáját. Ez alapján úgy gondoltuk, hogy a felfüggesztésen sem lehet olyan elem, amely a hasmagasságot módosítja, de úgy láttuk, hogy egyes csapatok mégis kiaknázták ezt a lehetőséget – valószínűleg szabályosan. Meg is kerestük az FIA-t, és ők azt mondták, hogy az ilyesmi szabályos.”

„Ez alapján mi is elkezdtük egy ilyen rendszer fejlesztését, és már Kínában bevetettük volna, a verseny előtt azonban az FIA újragondolta az álláspontját, és az ilyesmi már nem számított szabályosnak, azaz elpocsékoltuk az időt.”

A felfüggesztéshez nem nyúlhattak, máshol kell javítani
Élvezték volna a fejlesztést

Élvezték volna a fejlesztést

Élvezték volna a fejlesztést


„Nem az FIA-t akarjuk kritizálni, mert Charlie (Whiting, technikai főmegbízott) és az FIA fülét 12 csapat rágja folyamatosan szabályértelmezéseket, döntéseket követelve, de számomra meglepő volt a pozitív döntés, mert szeretjük az ilyen mérnöki kihívásokat. Kár, hogy nem tudtuk bevetni, mert egy kis előnyt jelentett volna, de ez van, tovább kell lépnünk. Az FIA-nak nehéz döntéseket kell hoznia, persze jobb lett volna, ha már az elején tiszta a kép.”

Az aktív felfüggesztés kukába kerülése ellenére Whitmarsh bízik benne, hogy egyéb módosításokkal azért így is gyorsabbá tehetik az MP4-25-öst.

„Növelhetjük a leszorítóerőt, az aerodinamikai hatékonyságot, csökkenthetjük az autó érzékenységét, könnyebbé tehetjük, ezt mind-mind kipróbálhatjuk. Ez a dolgunk, és ezt is élvezzük. Ha időről időre a szabályok váratlan lehetőséget nyújtanak, megragadjuk. A felfüggesztés ilyen volt, belekezdtünk, de végül nem tudtuk kihasználni.”