Minden azzal kezdődött, hogy a McLaren illegális hasmagasság-szabályzó rendszer használatával vádolta meg a Red Bullt, amely viszont tagadta, hogy kiskapukat próbálna keresni a szabálykönyvben. Hogy mindenki számára egyértelmű legyen, mit lehet és mit nem, az FIA állásfoglalást tett közzé, mellyel lényegében jelezte, hogy a hasmagasság-állító rendszerek használata tilos.
Mire az iránymutatás megszületett, a McLaren már elkezdte a munkát új felfüggesztési rendszerén, hogy ne kerüljön hátrányba azon riválisaihoz képest, amelyekről feltételezte, hogy elkészült a technikai újítással. Paddy Lowe főmérnök megerősítette, hogy a határozatra tekintettel a McLaren leállította az új felfüggesztés fejlesztését, együttal leszögezte, hogy mindez nem befolyásolja az MP4-25 teljesítményét.
„Az elmúlt hónapokban egy alternatív felfüggesztési rendszeren is dolgoztunk, amely nem a tipikus szabályértelmezés szerint készült” – mondta Lowe. „Most, hogy az FIA tiszta vizet öntött a pohárba, meg kellett változtatnunk néhány dolgot. Lényegében volt egy rendszerünk, amelyen dolgoztunk, de ezt most felfüggesztettük.”
Kínában automata hasmagasság-állító rendszere nem, néhány aerodinamikai újítása viszont lesz a McLarennek. Lowe nem akart állást foglalni abban a kérdésben, hogy a riválisok közül használta-e valaki a most már szabálytalannak minősített rendszert. „Fogalmunk sincs, hogy ki és mit csinál. Csak volt egy olyan érzésünk, hogy mások előrébb jutottak a fejlesztésben, mint mi, de nem tudom, hogy bármelyik autóban volt-e ilyen rendszer.”