F1: Lázadnak a pályák a motorok miatt 1
F1: Lázadnak a pályák a motorok miatt 9 Bár a csapatok tiltakozása miatt a múlt héten elvetették, hogy 2013-ban 1,6 literes soros négyhengeres turbómotorokat vezessenek be a Forma-1-ben, helyettük 2014-ben jöhetnek majd 1,6 literes V6-os turbók, egy tekintetben nem történt változás: a reform után az erőforrások a mostani 18 ezer helyett legfeljebb 15 ezres fordulaton pörögnek majd.

A tervezett reform kivágta a biztosítékot a Forma-1-es versenyszervezőknél, a pályák korábban sosem látott egységbe tömörülve utasítják el a kis motorokat, attól tartanak ugyanis, hogy a „lebutított” F1 miatt elveszítik a helyszíni nézőket.

Az Ausztrál Nagydíj főnöke, Ron Walker elmondta, hogy Kína és Korea kivételével az összes pálya képviseletében állíthatja, hogy a reform bevezetése esetén ejteni fogják az F1-et és az olyan legendás helyszínek is, mint Monza vagy Monaco az amerikai Indycart hívják majd a száguldó cirkusz helyett.

 „A tervezet most először egységbe forrasztotta a versenyszervezőket, beleértve Monacót is, levélben bíztak meg, hogy a képviseletükben szavazzak a motor ellen (a Forma-1-es bizottság múlt heti ülésén). 17 pálya bízott meg, csak Kína és Korea nem” – mondta az ausztrál.

„A pályák többsége leszerződne az Indycarral, 100 méterről már úgysem lehet nagyon megkülönböztetni őket az F1-esektől, a nézők azt is élveznék, az Indy pedig fél karját adná, hogy eljusson ennyi országba. 100 százalékos biztonsággal leszögezhetem, hogy nem rendeznénk Forma-1-es versenyeket.”

„Évi egymilliárd dollárunkba kerül a cirkusz rendezése, a többségünk veszteséggel dolgozik, nem fogjuk hagyni, hogy tönkretegyék a fizető közönségünk bázisát. Megmondtam a bizottságnak, hogy megépíthetik a saját pályáikat, mi nem fogunk F1-et rendezni. A hang hozzátartozik a sportág arculatához. Szép és jó, hogy Jean Todt meg akarja mutatni, milyen zöld lesz az F1, de ez tönkretenne minket, a nézők a 18 ezres motorokért jönnek. A kis motorok olyanok lennének, mint a konzervdoboz zörgése, mi pedig nem erre szerződtünk az F1 jogtulajdonosával” – magyarázta az egyébként elég nagy blöffnek tűnő dolgot Walker.