A lépés megvilágítaná azt is, hogy a sportkocsikat gyártó Group Lotus (Lotus Cars) és az idén Lotus Racing néven induló és jövőre szintén Renault-motorokat használó F1-es alakulat miért háborúzik a patinás név használatáért – természetesen annak semmi értelme nem lenne, ha két Lotus Renault lépne pályára.
Érdemes kiemelni, hogy a Renault a Lotus Racinggel kötött jövő évi motorszállítói szerződésének bejelentésében is csak 1Malaysia Teamként hivatkozik a Tony Fernandes vezette brit-maláj alakulatra.
A hír szerint a Renault-csapatban már jelenleg is csak kisebbségi tulajdonos francia gyártó a következő Concorde Agreement életbelépéséig, azaz a 2013-as idényig maradna versenycsapattal az F1-ben, azután csakis motorszállítóként szerepelne a száguldó cirkuszban.
A gyári csapatból egyszerű motorszállítóvá válás szándékát mutatja az is, hogy a Red Bull-lal meghosszabbított motorszerződés keretében a Renault nagyobb megjelenést kap majd a Milton Keynes-i csapat autóin.