A Lotus Renault hétfői leleplezésén öt tesztpilótát mutatott be. Bár nem volt jelen, korábban már hivatalossá tették a maláj Fairuz Fauzy érkezését, 2011-re maradt a korábban is a Renault kötelékébe tartozó Ho Pin Tung és a cseh Jan Charouz, de idénre két régi-új szereplő is felbukkant.

Kisebb meglepetésre egyikük a tavaly a HRT-nél küzdő Bruno Senna, aki még a múlt héten is a kilátástalan helyzetéről panaszkodott. A brazil jó kabala és reklámfigura lehet, hiszen nagybátyja, a néhai Ayrton Senna 1985-86-ban szintén fekete-arany Lotus Renault-val szerezte első győzelmeit.

„Nagyszerű pillanat ez számomra. Jó pár éve próbálok bekerülni egy jó F1-es programba, öröm ilyen komoly csapathoz csatlakozni. Büszke vagyok és nagyon hálás a lehetőségért. Ez talán az F1 történetének legvonzóbb festése – a fekete-arany a nyolcvanas években is jól nézett ki, és egy mai autón is lenyűgöző. Az pedig, hogy ugyanazokat a színeket hordhatom, amelyekben a nagybátyám is versenyzett, egészen különleges dolog” – mondta Senna.

A Lotus Renault főnöke, Eric Boullier azt állította, hogy a két F1-es versenytapasztalattal rendelkező versenyző, Senna és a 2009 után újra leigazolt Romain Grosjean közül a brazil az első számú tartalékos, szükséghelyzetben övé az autó.

„A legfelkészültebbnek adom az autót, nyilván Bruno az. De Romain is itt van, erkölcsi stratégiánk, hogy visszahozzunk egy francia pilótát, de ez már egy másik téma – Franciaországban aggódnak, mert nincs futam, nincs semmi. Szerintünk értékes pilóta, szeretnénk visszahozni, de előbb még dolga van a GP2-ben” – magyarázta a francia.

Az olasz 422race.com információ szerint közben a „kisebbik” Lotus, a Tony Fernandes-féle Team Lotus két tartalékost is szerződtetett a 2011-es idényre.

Egyikük a decemberben még a Hispaniánál meggyőző tesztteljesítményt nyújtó GP2-es, az olasz Davide Valsecchi, másikuk pedig a szintén GP2-es brazil, a 2010-ben papíron a Virgin tartalékosaként szereplő Luiz Razia.

F1: Lotusok és tartalékosok 1
F1: Lotusok és tartalékosok 7


A lap hozzáteszi, hogy Valsecchi valószínűleg a márciusi bahreini teszten ülhet először az autóba, majd az Ausztrál és a Maláj Nagydíj szabadedzésein is vezethet, míg Razia később „akár öt” szabadedzésen is pályára léphet.

Míg Valsecchiről még nem tudni biztosat, Razia egy friss interjúban megerősítette, hogy szponzori segítséggel bekerült a csapathoz, és úgy tűnik, a szintén a Team Lotusnál helyet kereső ex-HRT-s Karun Chandhok is sikerrel járt, az indiai ma reggel már a csapat dzsekijét viselve tűnt fel egy fotón Tony Fernandes Twitterén.

A Team Lotus egyik szóvivője Chandokkal kapcsolatban ma délelőtt hangsúlyozta, hogy a pilóta egyelőre „csak vendégként” van jelen náluk, a kapcsolat még nem hivatalos.