Csütörtök délután 800 lóerős, V10-es Cosworth-motor visítása törte meg a nyári forróságtól elálmosodott Budapest csendjét, jelezve, hogy a Forma-1-es világbajnokság megérkezett Magyarországra.
A Red Bull immár ötödször rendezett utcai bemutatót Forma-1-es autójával hazánkban. A Dózsa György út, a Lánchíd, majd Siófok és Szeged belvárosának meghódítása után ezúttal a budai várban kialakított 2,4 kilométeres pályán száguldott a Red Bull Forma-1-es versenyautója.
Miután az F1 hivatalos biztonsági autójával, az 525 lóerős SL 63 AMG-vel Bernd Mayländer leellenőrizte a pályát, elsőként Palik László kapott zöld jelzést, hogy végigszáguldjon a monacói utcai versenypályára hasonlító Palota úton. Azaz nem teljesen, hiszen nem zöld, hanem a valódi Forma-1-hez hasonlóan kialvó piros fények indították a résztvevőket.
„Én mindig úgy ülök bele egy Forma-1-es autóba, hogy az lesz az utolsó alkalom. Ki tudja, lesz-e következő? Már elsőre is egy csoda, de mindig hatalmas élmény” – mondta Palik László kérdésünkre, aki elárulta, hogy Mayländer figyelmeztette, hogy vigyázzon, mert nagyon huplis az út.
„Én viszont azt mondtam magamban, bízd ide, majd én tudom. Aztán hatodikban megérkeztem a huplira és elrepültem. Mondtam magamban, ez az én szakmám, itt röpködünk. Viszont a Forma-1-es autó nem úgy rugózik, mint az én terepralis Nissanom. Össze is ugrottak a csigolyáim, mire visszaértem. Ugyanakkor ilyen rossz úton is kezelhető volt a Red Bull autója.”
Nemcsak az úthibák okoztak fejtörést a Red Bull mérnökeinek, de Palik László egy szöget is összeszedett a bal hátsó kerekével. Bár a gumi nem eresztett, a biztonság érdekében lecserélték, mielőtt a német RTL kommentátora, Christian Danner is próbára tette volna a gépet.
A volt Forma-1-es pilóta is adott feladatot a szerelőknek. A „pálya” alsó részéről kellett megmenteni, ahová a safety sar különleges módon, nyitott ajtóval, két utassal a jobb első ülésen érkezett.
Mielőtt az igazi profi, David Coulthard is tűzálló overallt húzott volna, még Turán Frici szórakoztatta a közönséget. A hazai ralibajnokságban egy Peugeot 307 WRC-vel induló versenyzőnek feküdt a pálya, amit látványos keresztbecsúszásokkal hozott a közönség tudtára. De ugyanígy otthon voltak a Palik László és a Honvéd Dream Team Nissan tereprali versenyautói is.
Ezt Coulthard is megerősítette a rendezvény után. Mint mondta: „ahhoz, hogy ezen a helyszínen versenyt lehessen rendezni, újra kellene aszfaltozni, mert nagyon huplis az út. A raliautóknak viszont tökéletes helyszín.”
A skót pilótát egyébként hatalmas éljenzéssel fogadta a több ezres tömeg. A Red Bull szaktanácsadója még mindig képben van az autóvezetéssel kapcsolatban, társaival ellentétben dobhártyaszaggató visítás mellett mindenféle visszafogottságot mellőzve padlógázzal rajtolt el, s a többiekkel ellentétben a célban sem kellett a szerelőknek megfordítaniuk, padlógázzal minimális helyen megpördült a versenyautóval, hogy újabb kört tegyen meg.
Coulthard állítása szerint szeret hozzánk jönni, de mindig olyan forróság van itt, mintha a pokolba jönne az ember. Viszont a sajtó állításával ellentétben a Red Bull nem aggódik a meleg miatt. „Nem az időjáráson múlik a csapat jó teljesítménye. Nemcsak hidegebb körülmények között jó a Red Bull autója. Folyamatosan fejlesztjük a versenyautót, amely egyre gyorsabb, arra számítok, hogy ebben a meleg időben is jól megy majd” – mondta.