Kevesebb motor, nagyobb játéktér

Sokan figyelik a mérleget

Sokan figyelik a mérleget

A hibridrendszer, a KERS idei bevezetése és az autók súlyhatárának helyben hagyása miatt 2009-től a mérnököknek jóval kisebb játéktere nyílik a Forma-1-es autók súlyelosztásának manipulálására, így a pilóták által leadott minden egyes kilogramm aranyat érhet, hiszen azt bárhova helyezhető ballasztra lehet cserélni.

A téli időszakban Rubens Barrichellóról, Kimi Räikkönenről, Nico Rosbergről és Fernando Alonsóról derült már ki, hogy diétázik, és a svájci Motorsport Aktuell szerint 2008-ban a trendet „elindító” Robert Kubica is újra a mérleget nézegeti.

A BMW pilótája még a 2008-as szezon előtt adott le 7-8 kilót, de az idény alatt lassan visszaszedte mindet, így most a 184 cm-es magasságához 72 kg-os lengyel újra szeretne 5 kg-ot fogyni. A svájci szaklap szerint a toyotás Timo Glock is ugyanezt a célt tűzte ki maga elé.

Vannak azért még versenyzők, akik nem a modellvilág értékrendje szerint élnek, Nelsinho Piquet megmondta, hogy ő bizony nem képes többet fogyni, és a Red Bull párosa sem foglalkozik ezzel.

„67 kiló vagyok teljes versenyfelszerelésben, és a tél során bőségesen étkeztem. 2008 vége óta még híztam is 4 kilót” – mondta Sebastian Vettel.

Mark Webber, aki komoly lábtörésből épült fel a télen, szintén nem fogyna semennyit.

„75 kiló vagyok. Nem fogok azon erőlködni, hogy könnyebb legyek, mert én ilyen vagyok, és ennyi a súlyom. Ha valaki azt szeretné, hogy 70 kiló legyek, akkor kereshet mást, mert én elég hülyén festenék 70 kilósan” – nyilatkozta az ausztrál.