Bár kimondottan kalandos edzést tudhat maga mögött Lewis Hamilton – az elején elvesztette a tank zárófedelét, később pedig több alkalommal is járt a pályán kívül -, a tempójával nem volt gond. A mclarenes világbajnok kezdettől fogva az élen állt, köridejére csakis ő maga volt veszélyes, fokozatosan javult, és végül a mezőnyből egyedüliként 1:24 alá szorította azt.

A McLaren jó formáját hangsúlyozza, hogy Hamilton mögött négytizeddel csapattársa, Heikki Kovalainen végzett a második helyen. Úgy tűnik, hogy a Force India Monzába is átmentette a ragyogó belgiumi formáját, ugyanis a harmadik leggyorsabb Adrian Sutil lett.

Fisico nem kezdett rosszul
Button most jobb volt Barrichellónál

Button most jobb volt Barrichellónál

Button most jobb volt Barrichellónál


Fernando Alonso a KERS-szel felszerelt Renault-val a negyedik időt autózta, és a BMW-s Nick Heidfeld is jól ment. A tavalyi meglepetéscsapat, a Toro Rosso most is villant, Sebastien Buemi a BMW, a Brawn és a Ferrari tempóját autózva a hatodik lett.

Jól mutatkozott be Giancarlo Fisichella a maranellóiaknál. Az olasz veterán az edzés első felében még Badoer-féle lemaradással a mezőny végében volt, de gyorsan magára talált, és a gyakorlás végére már Kimi Räikkönent is megelőzte. Fisico a nyolcadik lett, míg a finn a 10. helyen zárt – érdemes persze megjegyezni, hogy az olasz a lágyabb keveréken volt gyorsabb, Räikkönen pedig végig a keményebb gumival körözött.

Fisico nem kezdett rosszul

Fisico nem kezdett rosszul

Fisico nem kezdett rosszul


Úgy tűnik, hogy a Force Indiába beültetett Vitantonio Liuzzi egyelőre még ismerkedett csak az autóval, ugyanis Sutiltól 1,2 másodperccel elmaradva csak a 16. lett.

Sebastian Vettel Spához hasonlóan újra motorkímélő programon volt, a tavalyi győztes péntek délelőtt alig néhány kört futott, a fennmaradó időt olvasgatással és keresztrejtvény-fejtéssel ütötte el a garázsban.

Számos pilóta hibázott itt-ott a pályán, de komolyabb incidens csak egyszer fordult elő, amikor a toyotás Timo Glockot az első sikán kerékvetője dobta meg. A német nagyot pördült, és az autó is elhagyott egy-két elemet. Glock utolsó lett, de csapattársa, Trulli sem teljesített sokkal jobban.

Olasz Nagydíj, 1. szabadedzés, Monza, 2009. 09. 11.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör