A barcelonai Circuit de Catalunyán a Forma-1-es csapatok ma megkezdték a téli szünet utolsó közös tesztjét. Két csapat is ezen a héten vitte először nyilvánosan pályára a 2009-es modelljét, és egyikük sem vallott szégyent.

Első nekifutásra a leggyorsabb
A BMW-nek jó napja volt

A BMW-nek jó napja volt

A BMW-nek jó napja volt


A nap legjobbja a BMW-s Nick Heidfeld volt, aki a délelőttöt a ugyan a kezdetben nedves aszfalt és a borús ég miatt inkább a garázsban töltötte, de a nap végére így is 96 kört futott. A német és csapata elsősorban a versenyrutinokat, a rajtot, a bokszkiállásokat, a rádióforgalmat gyakorolta, de azért az aerodinamikával is foglakozott egy kicsit.

A BMW mögött jó hattizeddel lemaradva végzett Kimi Raikkönen a Ferrarival – ő szintén időt veszített délelőtt, amikor a szerelők jó ideig vizsgálgatták az autót. Hajszálnyival a Ferrari legjobb idejétől a toyotás Jarno Trulli zárta a napot a harmadik helyen, az olasz ma új első szárnyat tesztelt a TF1.09-esen.

A nap meglepetése a Brawn GP bemutatkozása volt: Jenson Button keze alatt a Mercedes hajtotta BGP001-es meghökkentően gyors volt, az ebédszünetig az angol uralta a pályát. Lehet, hogy a csapat ma a sajtónak és a lehetséges szponzoroknak igyekezett magát megmutatni, de az eredmény mindenképpen figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy az egykori Honda-csapat tavaly november óta nem tesztelt. Reméljük, hogy Brawnéknak ezután is hasonlóan jól megy majd.

Videó az első napról

a videó a hirdetés után indul
Két autó is debütált

Két autó is debütált

Két autó is debütált


Nelsinho Piquet az idei téli teszteken rendre a mezőny legvégén zár, és szinte mindig akad valami probléma is az autójával. A Renault brazil versenyzője ma végre megtörte a sorozatot, ötödik lett az R29-essel.

„Igazán pozitív nap volt a mai, és jó volt, hogy sok kört futhattam száraz pályán. Mostanra sokkal kényelmesebben érzem magam az autóban, és gond sem volt egész nap, jól haladtam a beállítási programmal, érdekes adatokat gyűjtöttünk” – mondta a 23 éves pilóta.

A Brawn GP mellett a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is ma vett részt először közös teszten a 2009-es autójával, és ha nem is villant akkorát, mint az angolok járgánya, a faenzai kiscsapatnak sem lehetett oka panaszra, az STR4-es – amellyel kapcsolatban a közös tervező személye ellenére hangsúlyozzák, hogy egyedi modell – rögtön gyorsabb volt, mint a ma a még mindig bicegő Mark Webber által vezetett Red Bull RB5-ös.

A McLaren a Force India mögött - nem csak a képen

A McLaren a Force India mögött – nem csak a képen

A McLaren a Force India mögött – nem csak a képen


Bár eddig nem ismerték be, hogy gond lenne, de a McLaren egyre lejjebb tornássza magát az egymást követő teszteken, sőt ma elérte a csapat a mélypontot: Heikki Kovalainen ma Heidfeld tő 2,6 másodperccel lemaradva, a Force India és a Williams mögött csak a 10. lett. A csapat ma nem tette fel az eddig rendszeresen használt 2008-as hátsó szárnyat, így nem volt mivel feljebb kapaszkodni. Egyre kíváncsibbak vagyunk, hogy a wokingi csapat az idénykezdet legnagyobb átverésén dolgozik-e, vagy valóban ennyire elrontották az MP4-24-est.

A teszt holnap folytatódik.

Teszt, Barcelona, 2009.03.09.

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  Heidfeld  BMW Sauber  1:20.338  96
 2.  Räikkönen  Ferrari  1:20.908  81
 3.  Trulli  Toyota  1:20.937  121
 4.  Button  Brawn-Mercedes  1:21.140  82
 5.  Piquet  Renault  1:21.662  126
 6.  Bourdais  Toro Rosso-Ferrari  1:22.158  86
 7.  Webber  Red Bull-Renault  1:22.246  117
 8.  Sutil  Force India-Mercedes  1:22.452  129
 9.  Nakajima  Williams-Toyota  1:22.813  111
 10.  Kovalainen  McLaren-Mercedes  1:22.948  90