A 2010-es Forma-1-es világbajnokság nevezési határideje a múlt pénteken zárult le. Az új jelentkezők és a szakadár Williams mellett végül a csapatok szervezete, a FOTA minden tagja – köztük a kiszállással fenyegető Ferrari, Toyota, Renault és a Red Bull is – leadta a jelentkezését.
Cseppet sem lehet azonban megnyugodni, ugyanis a FOTA-tagok nevezése csak feltételes volt, valójában csak akkor indulnak, ha az FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos ötlete teljesen kikerül a jövő évi szabályok közül. Ha Mosley nem enged, csak a Williamsre és az újakra számíthat 2010-ben.
„Ha a feltételek nem teljesülnek, a helyzet egyszerű: a kilenc csapat nevezése érvénytelen lesz. A nevezés azon alapult, hogy a 2009-es szabályokból indulunk ki, azaz nem lesz költségplafon” – figyelmeztetett a hétvégén a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Pitpass.com szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy a Ferrari kivételével – a maranellóiak ugyanis elvileg korábban már szerződésben kötelezték magukat a részvételre 2012-ig – a FOTA-tag csapatok gyakorlatilag nem rendelkeznek érvényes nevezéssel, ugyanis azt nem lehet feltételhez kötni. Az FIA egyszerűen figyelmen kívül is hagyhatja a jelentkezéseket.
Max Mosley egyébként még mindig azon az állásponton van, hogy az új belépőkre elengedhetetlen szüksége van az F1-nek, így akár még az is előfordulhat, hogy egyszerűen újakkal töltik fel a rajtrácsot jövőre. Jelentkező van bőven.
„Egyetlen sport sem lehet egészséges új belépők nélkül. A Ferrari elfelejti, hogy a BMW is Sauberként kezdte, a mostani Williams is úgy indult, hogy Frank Williams vásárolt egy Marchot. A Honda, mára a Brawn GP elődje, a Tyrell is egy kiscsapatként indult, és maga Enzo Ferrari is a semmiből kezdte 1948-ban. Ha nem jönnek újak, a Forma-1 meghal.”