A spanyol Santander bank és biztosító 2007-ben lépett be a Forma-1-be a pénzintézet akkor a Fernando Alonsót versenyeztető McLaren szponzoraként szerepelt. Az Európában és Dél-Amerikában is komolyan terjeszkedő cég a spanyol pilóta távozása után sem hagyta el a wokingi csapatot, de 2010-re a kétszeres világbajnok új csapatánál, a Ferrarinál vállalt hangsúlyos támogatói szerepet.

Úgy tűnik, a Santander jó irányba lépett, a spanyol Marca által közölt felmérés szerint a Ferrarival kötött szövetség alaposan megnövelte a cég presztízsét. A válaszadók 61 százaléka a céget egyértelműen a Ferrari-csapathoz kötötte, annak ellenére is, hogy a Santander jó néhány futam főszponzora is.

A felmérésben résztvevők 91 százaléka a Santandernek tulajdonítja azt is, hogy Fernando Alonso az olasz csapathoz szerződött, és még ennél is nagyobb arányban (96 %) mondták azt, hogy ez a ferraris kapcsolat erősíti, pozitív hatással van a cég megítélésére.

A pozitív megítélésnek pénzügyi haszna is van: a felmérésben résztvevők 70 százaléka mondta azt, hogy büszke lenne rá, hogy a Ferrarit támogató bank ügyfele, 65 százalékuk pedig tervezi, hogy számlát nyit a Santandernél.

A ferraris szponzoráció népszerűségéről árulkodik az is, hogy a Santandernél az elmúlt másfél hónapban több mint 100 ezer ferraris-alonsós mintájú hitelkártyát igényeltek, ami rekord, ilyen ütemben és mennyiségben nem fogyott még ilyen termékük.

A Santander becslések szerint évi 50 millió euróval támogatja a Ferrarit.