Nehezen jön össze a tesztelés Bahreinben az odautazott három csapat számára. Míg a múlt héten az időjárás keserítette meg a munkát, addig most a műszaki hibák napjai vannak soron. Az erős szél és a hűvösebb idő miatt ma gyengébbek lettek a köridők.
A sivatagi tesztelés utolsó előtti napján a Toyota és Timo Glock volt a leggyorsabb, a német Jarno Trulli előző két napi teljesítményéhez hasonlóan sok-sok kilométert teljesített, a TF.09-es pedig elég megbízhatónak tűnik.
„Újra csak elégedettek lehetünk a teszt alakulásával. Ma is hosszú nap volt, lassan már nem is alszunk – az autó jobban bírja, mint mi magunk. Timo ma megint teljes programot hajtott végre, az autó minden részén dolgoztunk, a beállítások, a felfüggesztés, az aerodinamika és a gumik is terítéken voltak. Az autó gyors és megbízható” – foglalta össze a toyotás Pascal Vasselon.
A másik két csapatnál már nem volt ok ilyen elégedettségre, ugyanis ahogy tegnap, ma is elromlott mind a Ferrari, mind a BMW Sauber. Massa F60-asának sebességváltója alig négy kör után adta meg magát, és az autó nap vége felé egy elektronikai hiba miatt is leállt a pályán. A brazil ennek ellenére 105 kört futott, de legjobb ideje fél másodperccel maradt el a Toyotáétól.
Nick Heidfeld számára zökkenőmentesen telt a délelőtt, de az F109-es délután kétszer is leállt a pályán a csapat által közelebbről meg nem határozott műszaki hiba miatt.
„Természetesen ezek miatt időt veszítettünk, de így is teljesítettem 444 kilométert, és jól haladtunk a fejlesztéssel. Még mindig ismerkedünk az autóval, de már sikerült meghatározni olyan területeket, amelyeken javíthatunk” – mondta a német pilóta.
A Ferrari, a Toyota és a BMW Sauber holnap fejezi be a múlt héten kezdődött tesztsorozatot.
Teszt, Bahrein, 2009.02.18.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Glock | Toyota | 1:32.492 |
2. | Massa | Ferrari | 1:32.917 |
3. | Heidfeld | BMW Sauber | 1:32.993 |