Bár Hockenheimben és a Hungaroringen a Red Bull első szárnya versenytempónál szabad szemmel is jól láthatóan görbült a föld felé, az alkatrész mindkét versenyhétvégén átment a műszaki ellenőrzéseken.

A riválisok – főképp a McLaren – hangos tiltakozásának eredményeként az FIA a nyári szünet alatt úgy döntött, módosít az első szárnyak vizsgálatán, a Belga Nagydíjtól nagyobb terheléssel vizsgálja az alkatrészek elhajlását. A felügyelőszervezet nem is várt sokáig, a pénteki szabadedzéseket követően a Red Bull, valamint a fő vádló, a McLaren egy-egy autóját is ellenőrzésre vitte.
 
Annak ellenére, hogy a Red Bull vezetőinek állítása szerint a csapat hajszálra ugyanazt a szárnyat használja Spában, mint korábban a Hungaroringen, az FIA szigorított vizsgálata sem talált szabálytalanságot: „A 2-es és a 6-os rajtszámú autón megvizsgáltuk az első szárny elhajlását. Az említett alkatrészek mindenben megfeleltek az FIA 2010-es technikai előírásainak” – közölte a szervezet illetékese, Jo Bauer.

Az FIA a szintén gyanús szárnyat használó Ferrarit most „kihagyta a szórásból”, de az olasz csapat autóját is ellenőrizhetik még bármikor a hétvégén. Az első légterelők ügye ezzel még biztosan nem zárult le egyébként, a riválisok minden bizonnyal csak akkor nyugszanak meg végleg – és kezdik el a másolást -, ha a Red Bull megoldása az Olasz Nagydíjra tovább szigorított vizsgálatokon is megfelel majd.