Míg a csapatok többsége az első teszt előtt vagy Jerezben már bemutatta 2013-as modelljét, a Williams a hosszabb fejlesztés mellett döntött, és két héttel ezelőtt csak a néhány új elemmel felszerelt és idei festéssel ellátott FW34-essel dolgozott.
Most, a második teszt első reggelén azonban a grove-i alakulat is leleplezte az új autóját, az FW35-öst. A garázs elé kitolt járgány külsőre nem hozott túl sok meglepetést, egyértelműen a 2012-es darab továbbfejlesztése, azonban szembetűnő az igen kis beömlőjű, magas, „sauberes” oldaldoboz.
A Williams hangsúlyozza, hogy bár az FW35-ös a 2012-es autó evolúciója, „80 százalékban” mégis új, a sebességváltó, a hátsó felfüggesztés, a hűtés, a diffúzor, a Coanda-kipufogó is friss fejlesztés.
„Tekintetbe véve a szabályok stabilitását, elégedett vagyok az autóval elért fejlődéssel. Jobb, kifinomultabb Forma-1-es autó, mint az FW34-es volt, azt hiszem, a projekt minden résztvevője büszke lehet a munkára. A Coanda-kipufogó nagy dobás a részünkről. Erre nem vonatkoznak pontos szabályok, igyekszünk majd a Renault-val szorosan együttműködve kihozni a maximumot ebből a területből. A DRS használata idén korlátozottabb lesz, így onnan inkább más területekre csoportosítunk át erőforrásokat” – nyilatkozta a technikai igazgató, Mike Coughlan.
A csapat 2011-ben története legrosszabb idényét teljesítette, de tavaly már sokkal versenyképesebbek voltak, a Spanyol Nagydíjon még egy futamgyőzelem is összejött. 2013-ra a cél a potenciál folyamatos eredményekre váltása lesz.
Az FW35-össel a harmadik idényét kezdő Pastor Maldonado és az idénre előléptetett korábbi tartalékos, a finn Valtteri Bottas versenyez majd. Az új autó tesztelését a venezuelai pilóta kezdi ma.
Az alapító-főnök, Sir Frank Williams egyértelmű előrelépésről beszélt:
„Tehetséges, jó képzelőerejű és merész stáb dolgozott a Williams Renault FW35-ösön. Csak Ausztráliában derül majd ki, hogy pontosan milyen is, de meggyőződésünk, hogy előrelépés a tavalyi autóhoz képest, ami szintén nagyon versenyképes modell volt.”
„A Williams számtalanszor volt a csúcson az elmúlt 30 évben. Az F1 természetéhez tartoznak a csúcsok és hullámvölgyek, de ha gödörbe kerülünk, visszakapaszkodunk. Bízom benne, hogy a jelenlegi csapatunkkal és az FW35-össel, valamint Pastor, Valtteri és Susie (Wolff, tesztpilóta) tehetségével, és a partnereink támogatásával a legjobbak ellen küzdhetünk majd!”