Bár a téli teszteken nem sokszor villogott a Mercedes GP, a csapatfőnök, Ross Brawn az F1.comnak adott interjújában arról beszélt, hogy a lemaradásuk inkább csak látszólagos.
„Nem hiszem, hogy egy másodperccel le lennénk maradva. A részletekre is figyelni kell. Ha jól beállítjuk az autót, akkor megtankolva, versenytávon versenyképesek vagyunk. Csak egy kicsit nehéz eltalálni a beállításokat. Michael (Schumacher) nem is ment valódi üres tankos kvalifikációs köröket, de Nico (Rosberg) igen, és az egyáltalán nem volt rossz! A harmadik tesztnapon a legjobb volt, szerintem nincs egy másodperces hátrányunk.”
„Ahogy már mondtam, nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de a cél is mindig más. Ilyen az F1. Mindig a vezető csapat a mérce – ilyenből pedig csak egy lehet, a többiek hozzá igyekeznek felzárkózni. Időnként vezetünk, máskor üldözünk – most inkább felzárkóznunk kell, de nem aggódom túlságosan” – magyarázta az angol.
„Bahreinre új csomagunk lesz. Úgy döntöttünk, Barcelonába (a tesztre) még nem visszük el, az utolsó pillanatig kivárunk. Kitanultuk, hogyan értékeljük az alkatrészeket tesztelés nélkül – ez kulcsfontosságú egy olyan idényben, amikor nem lehet tesztelni, de versenyről versenyre fejleszteni kell. Barcelonában is volt ez-az, de a nagy frissítés Bahreinben jön!”
Brawn hangsúlyozta, hogy számukra nem is volt fontos, hogy például a szponzorok elkápráztatására villogjanak a teszteken:
„A fontos az, hogy elvégezzük a munkát. Meg kell vizsgálni a fékeket, a megbízhatóságot, az autó kezelhetőségét. Nincs értelme 20 kiló benzinnel körözni egész nap csak azért, hogy jónak tűnjünk! Az egyáltalán nem bizonyítja, hogy mire vagyunk képesek, főképp, hogy idén amúgy is teli tankolva kezdjük a futamokat. Egyszerűen tesszük a dolgunkat, az első versenyen úgyis kiderül, ki végezte a legjobb munkát.”
A tavaly még privát csapatként bajnokságot nyerő Brawn idén már gyári alakulat, de a csapatfőnököt nem zavarja a megváltozott helyzet és elvárások.
„Természetesen más így a nézőpont, de tíz éven keresztül ugyanezt éreztem a Ferrarinál is. Az ember hozzászokik, nem foglalkozik ezzel, csak teszi a dolgát. Futamokat akarunk nyerni, és ha ez nem sikerül, az csalódás lesz. Nyilvánvalóan Mercedesként nagyobb a ránk irányuló figyelem, vagyis inkább más jellegű, de sok haszna is van a kapcsolatnak, én pozitív dologként tekintek erre.”
Brawn a célokat illetően nagyon határozott, ahogy egy évvel ezelőtt Ausztráliában, idén is rögtön a szezonnyitón győzni akar. „Bahrein, a célunk, hogy ott kezdjük a győzelmeket! Majd meglátjuk, ki hol áll, és mekkora munka vár ránk, hogyan reagáljunk, de a cél minden futam előtt a győzelem, a legközelebbi verseny pedig a Bahreini Nagydíj!”