Ma kora délelőtt a barcelonai Circuit de Catalunyán megkezdődött a Forma-1-esek idei második téli tesztje. A nap a Williams autóbemutatójával indult, a másik 10 csapat után a grove-i alakulat is leleplezte 2013-as modelljét, teljes lett a mezőny.
Az FW35-össel Pastor Maldonado gyorsan munkába is lendült, délelőtt ő volt az egyik legszorgalmasabb és leggyorsabb a pályán, délutánra azonban a táblázat 5. helyére csúszott vissza.
A nap leggyorsabbja Nico Rosberg volt a Mercedesszel, egy délelőtti hosszas sebességváltó-szerelgetés után az ezüst nyíllal délután közepes keverékű gumin megfutotta a legjobb kört. Kimi Räikkönen a nap végén ugyanezen keveréken szintén jó tempót hozott, kis híján meg is csípte Rosberget, de végül hétezreddel elmaradt a csúcstól.
„Felemás napunk volt, délelőtt elúszott néhány kör. Azonban így is sikerült végigvinni a programot délután, és persze mindig jó érzés a leggyorsabbnak lenni a nap végén. Összességében elégedett vagyok az autóval, jól érzem magam benne, jobbnak tűnik, mint amikor legutóbb ezen a pályán jártunk. A gumikopáson viszont még dolgoznunk kell, de a ma délután hasznos volt ebből a szempontból” – mondta Rosberg.
A jerezi tesztet teljes egészében kihagyta Fernando Alonso, így nem csoda, hogy ma hatalmas lendülettel vetette bele magát a munkába: a legnagyobb távot, 110 kört ő teljesítette kedden, miközben a százas határt más át sem lépte. Az F138-asból a 3. legjobb időeredményt hozta ki a kétszeres bajnok. A Mercedestől és a Lotustól bő háromtizeddel elmaradt, de tavalyi fő riválisát, a Red Bull-os Sebastian Vettelt egy hajszállal megelőzte. 
Felipe Massa két hete azt mondta, hogy ég és föld a tavalyi és az idei Ferrari közti különbség, ezt Alonso is megerősítette, de ezután kimondottan visszafogottan nyilatkozott az első napja után:
F1: Räikkönen sem bírt a Mercedesszel 1
F1: Räikkönen sem bírt a Mercedesszel 41


„Érzésre elég hasonló az autó, nem volt nagy szabályváltozás. Amikor nagy változás van, mint például a V10 motorokról a V8-asokra való váltás, vagy a Michelin és Bridgestone gumikról a Pirellikre való áttérés, olyankor tényleg különleges az első nap, nagyon sok az újdonság.”
„De amikor megvan a kontinuitás, akkor az autóba beülve elég hasonló az érzés. Azért abban biztos vagyok, hogy Ausztráliában erősek leszünk, akkor kell majd annak lenni. Még jobban kell teljesíteni, mint tavaly, a második hely nem elég, győzni kell. Az idény első felében nem lesz nehéz a fejlődés, szóval viszonylag bizakodó vagyok.”
A mezőny második felében már jóval komolyabb időhátrányok sorakoztak, nyilvánvaló, hogy a lassabb közép- és kiscsapatok másféle programot vittek. Természetesen az élmezőny eredményei sem feleltethetők meg a valós erőviszonyoknak, sosem lehet tudni, melyik autóban mennyi üzemanyag volt.
A Williams ugyan sikeresen pályára küldte az új autót, de felemás napot zárt, ugyanis kiderült, hogy nekik, és a Caterhamnek is át kell tervezni a kipufogót, ugyanis szabálytalan az általuk alkalmazott trükkös aerodinamikai megoldás.
Teszt, Barcelona, 2013.02.19. 
   Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Nico Rosberg  Mercedes AMG (W04)  1:22,616  54
 2.  Kimi Räikkönen  Lotus F1 (E21)  1:22,623  44
 3.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:22,952  110
 4.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:22,965  66
 5.  Pastor Maldnado  Williams (FW35)  1:23,733  86
 6.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:23,884  73
 7.  Sergio Perez  McLaren (MP4-28)  1:24,124  77
 8.  Paul di Resta  Force India (VJM06)  1:24,144  82
 9.  Esteban Gutierrez  Sauber (C32)  1:25,124  68
 10.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:26,747  65
 11.  Charles Pic  Caterham F1 (CT03)  1:27,534  49