Már a Spanyol Nagydíj előtt felmerült, hogy a szűk monacói pálya miatt kezdeni kellene valamit az időmérővel, a többieknél sokkal lassabb új csapatok ugyanis balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. A Spanyol Nagydíjon is volt gond a lekörözésekkel, Karun Chandhok többször is rosszul reagált, a Hamilton-Vettel helycserébe is besegített egy Virgin, ennek ellenére a monacói kvalifikáció lebonyolítása nem változik.

Az időmérő első harmadát rendezték volna két részletben, a leglassabb és a leggyorsabb 12 pilóta részvételével, a csapatok szövetsége (FOTA) azonban nem tudott megegyezni a kérdésben. Több csapat is amellett foglalt állást, hogy ne legyen változtatás.

Tony Fernandes, a Lotus csapatfőnöke elismerte, hogy ő volt az egyik, aki megvétózta a terveket. „Egyeztettünk ma a FOTA-tagokkal a kettébontott monacói időmérőről, én nemet mondtam” – nyilatkozta Fernandes. „Azt szeretnénk, ha izgalmas verseny lenne, ha lenne egy kis kiszámíthatatlanság, így az időmérőnek a szokott rend szerint kell lemennie.”

„Hét hónapja vagyok a Forma-1-ben, úgy gondolom, hogy itt remek pilóták vannak, akiket éppen azért fizetnek, hogy jól vezessenek.”