A tesztautók. A legkurtább sort Panamerák alkotják

Március végén hirdette meg legújabb pályázatát az FIA az új csapatok számára, a nemzetközi szövetség elsősorban a csődbe ment USF1 utódját keresi. Az amerikai csapat ebben a körben biztosan nem próbálkozik a visszakerüléssel, elfogyott a pénz, a dolgozókat múlt héten hivatalosan is szélnek eresztették.

Ugyanakkor az FIA nem szeretné, ha idén is megismétlődne az a kínos eset, hogy egy rajtengedélyt kapott csapat végül nem indul el a Forma-1-ben, ezért legalább egy, de akár két tartalékos csapatot is megnevez majd a győztes mellett, amelyek egy istálló kiesése esetén azonnal beugorhatnak annak helyére.

A tavaly elutasított jelentkezők közül a spanyol Epsilon Euskadi, a Prodrive és a Lola futhat neki újra, hivatalosan még nem nyilatkoztak szándékaikról. Egy próbálkozóról ellenben már biztosan tudni, ez pedig az olasz Durango, melynek jelentkezését már nyugtázta is az FIA, jelezve a csapat felé, hogy a papírokkal minden rendben van és esélye van a bejutásra.

1980-ban alapították a Durangót, a GP2-ben, az európai Forma-Renault-ban, az F3000-ben és Le Mans-ban szerzett magának nevet a gárda. Idén a frissen alapított Auto GP sorozatban versenyez majd az alakulat.