A McLaren tesztpilótája, a hamarosan 38 éves Pedro de la Rosa kora ellenére is úgy hiszi, hogy megérdemelne még egy versenyzői állást a Forma-1-ben. Az egykori Jordan-, Arrows- és Jaguar-pilóta 2003 óta a McLaren teszt- és tartalékversenyzője, és 2006-os Juan Pablo Montoya helyetti beugrása óta nem is állt rajthoz futamon. A spanyol azonban nem mondott le a versenyzésről.
„Igenis helyet érdemlek, jobban vezetem, mint valaha, főleg, amióta betiltották a vezetői segédeszközöket. Elég rossz, hogy nem bizonyíthatok. De nagyon fontos, hogy optimista maradjak, és hogy legalább az idény végéig még versenyezhessek valamikor. Néhányszor közel voltam már a visszatéréshez. Most is él bennem a remény, ezért is maradok még mindig az F1-ben, és nem megyek más sorozatba” – nyilatkozta a spanyol az Autosport magazin éves rendezvényén.
De la Rosa a McLarennél minden valószínűség szerint nem számít már előléptetésre, de a wokingiak partnerévé vált Force Indiánál talán még akadhat hely számára. A spanyol veterán télen már tesztelt a kiscsapatnál – bár azóta már náluk is véglegesítették a 2009-es felállást.
Ugrásra készen
A 2004-ben a Jaguarnál bemutatkozott osztrák, Christian Klien is hasonlóan beszélt ugyanott, ő is abban reménykedik, hogy kitartásának és teljesítményének végül újra versenyzői szerződés lehet a jutalma.
Klien a Jaguarnál kezdett, majd két idényt eltöltött David Coulthard mellet is az akkor már Red Bull néven futó csapatnál, de 2007-ben már csak a Hondánál kapott tesztpilótai állást, ahonnan 2008-ra a BMW Sauberhez igazolt.
„Természetesen a versenyzői állás a célom. Itt a helyem a Forma-1-ben, és már jól beilleszkedtem ebbe a fantasztikus környezetbe. Tudom jól, hogy a második esélyt sokszor jóval nehezebb megkapni, mint az elsőt, de megvan a tehetségem, és ezért bízom benne, hogy elérhetem a célomat. 25 éves vagyok, három évnyi versenyzési tapasztalattal, és most a harmadik tesztelői évemet kezdem egy gyári csapatnál.”
„A BMW-nél nagyon profik, tisztában vannak az értékével, hogy mit jelent a tartalékpilótának az időnkénti versenyzési lehetőség. Mario Theissen ezért el is engedett a Le Mans-ra és Amerikába, hogy formában maradhassak” – magyarázta az osztrák.
Az idény alatti tesztelés betiltásával Kliennek jóval kevesebb munkája lesz 2009-ben, mint eddig, de azt mondja, hogy a téli tesztek során a csapat épp annyi szerepet biztosít neki, mint a versenyzőknek, Nick Heidfeldnek és Robert Kubicának.
„A visszalépéssel egy időben előléptetés is jött, már ami a téli teszteket illeti. Nagyon sokat vezethetek a télen, a feladatok nagyjából egyenlően oszlanak el Robert, Nick és köztem. Más csapatok gyakorlatához képest igazán nincs okom panaszra. Ezt a bizalom jelének tekintem. Az idény kezdetével sem ér véget a munkám, továbbra is készen kell állnom mind szellemileg, mind fizikailag, hogy bármikor beugorjak, ha szükség lesz rám.”