Ross Brawn (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Stefano Domenicali (Ferrari), Martin Whitmarsh (McLaren) és Monisha Kaltenborn (Sauber) mellett elvileg a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is részt vett volna a szokásos pénteki csapatfőnöki sajtókonferencián Montrealban, de a gumis vezető nem jelent meg.
Hembery a Pirelli jogászainak tanácsára hagyta ki a sajtótájékoztatót, amelyen a fő téma természetesen a gyártó és a Mercedes „titkos” barcelonai tesztje volt a fő téma. (A gumis főnök ezt meg is tehette, ugyanis a többiekkel ellentétben nem a világbajnokság nevezett résztvevőjének képviselője, így nem sújtható szankcióval.)
Hembery ennek ellenére azért külön nyilatkozott, hangsúlyozta, hogy igyekeznek majd tisztázni az egész tesztügyet az FIA bírósága előtt.
„Nyilván nagyon várjuk a tárgyalást, várjuk a lehetőséget, hogy kifejtsük az álláspontunkat. Nem kellemes egészen hamis dolgokat hallani, persze ha mi csöndben vagyunk, akkor mindenki a fantáziájára hagyatkozik. De a tárgyalásnak épp az lesz a lényege, hogy a tényeket és adatokat vizsgálja, mindent összefüggéseiben kell tekinteni” – mondta, hozzátéve, hogy nem örülnek, hogy ennyire róluk szól ma a Forma-1, de remélve, hogy végül haszna lesz a vitáknak.
„A gumikról szóló állandó beszéd nincs épp ínyünkre, de megvárjuk a tárgyalást. De mindenképp sok dolgot kell tisztázni a Forma-1-ben, mi is előadjuk majd az álláspontunkat, azonban nem most van itt ennek az ideje. A tárgyalás nem csak az ügy tisztázásáról szól majd, a jövőbeli tevékenységekre is kihat majd. Egyelőre ez is tisztázatlan, várjuk is az eredményt.”
A csapatfőnöki sajtótájékoztatón egyébként Ross brawn újra elismételte, hogy nem „titkos”, hanem egyszerűen „privát” tesztről volt szó, valamint hangsúlyozta, hogy a Pirelli tesztje volt ez és nem a Mercedesé. Az angol azt is elárulta, hogy ő döntött a részvételről, attól azonban nem tart, hogy ez az állásába kerül majd:
„Ezelőtt is spekuláltak már ilyesmikről, és mégis itt vagyok. Jobb ha megvárjuk a tárgyalást, és majd utána meglátjuk. De az én döntésem volt a teszt, ez tény.”
„Privát teszt volt, de nem titkos teszt. Nagyon naiv, aki azt hiszi, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy Barcelonában három napot, 1000 km-t tesztel valaki. Nem kellemes a helyzetünk, de én bízom benne, hogy a tárgyaláson egyértelművé válnak a tények, és az emberek tisztábban látnak majd. Úgy gondolom, hogy nem teszteltünk volna a Pirellivel, ha úgy tudtuk volna, nem szabad. A további válaszokat pedig megadja majd a tárgyalás.”
A Red Bull-főnök, Christian Horner persze egészen másképp látja a dolgokat:
„A Pirelli több csapatot is hívott tesztelni, minket is, de mi elutasítottuk az ajánlatot, ugyanis úgy láttuk, hogy a szabályokba ütközne, legalábbis az aktuális autóval mindenképp. A lényeg, hogy egyértelmű legyen végre, mit szabad és mit nem, mi számít tesztelésnek és mi nem, azt hiszem ez a legfőbb kérdés pillanatnyilag”
A bajnokcsapat vezetője azt sem hiszi el, hogy a Mercedesnek tényleg semmilyen előnye nem származott a barcelonai munkából.
„A mai adatelemzési technológiákkal mindig meg lehet tanulni valami újat, azaz nyilván akkor is van tanulság, amikor egy szállító termékét tesztelik. A Forma-1-ben az elmúlt években nagyon sokat tettünk a sportszerűségért és az egyenlőségért, azt hiszem, ha egy csapat 1000 km-t tesztel az aktuális autójával, akkor az mindenképp hasznot hoz nekik.”
A Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn azt is felvetette, hogy a Mercedesnek 2014-re is előnye származhat a titkos tesztből.
„Az eddig hallottak alapján 2014-es gumikat is teszteltek. Még ha ezeket fejlesztik is később, akkor is lehet valami alapvető ismereteket gyűjteni róluk. Nem lehet kizárni, hogy lépéselőnybe kerültek azt illetően, merre induljanak, vagy legalábbis merre ne induljanak (a 2014-es autó fejlesztésével), már az utóbbi is előny.”
„Kritikus időszakban járunk a jövő évi autók fejlesztését tekintve, most születnek meg azok a döntések, amelyek kijelölik az irányt. A hatást nem tudjuk felmérni, de az tagadhatatlan, hogy előnyük származhatott.”
A sajtótájékoztatón Martin Whitmarsh igen nehéz helyzetben volt, hiszen bár nyilván a McLarennél sem örülnek a rivális tesztjének, 2014-ben az utolsó Mercedesszel közös évük következik, az amúgy is elhidegülő kapcsolatot nem lenne érdemes tovább rontani – a wokingi főnök ezért a „no comment”-megoldást választotta a gumibalhét illetően.