A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Jövőre sem lesz több előzés?

Jövőre sem lesz több előzés?

2009-re az új aerodinamikai szabályok hatására jelentősen megváltozik majd a Forma-1-es autók külseje. A magasabb és keskenyebb hátsó és a szélesebb első szárny, a különböző kis kémények, lapocskák és szarvak eltűnése elvileg lehetővé teszi majd, hogy az autók közelebb juthassanak egymáshoz, könnyebbé téve így az előzéseket.

Az FIA szakértője szerint azonban nem érdemes sokat várni a változásoktól. A korábbi Jaguar-főnök, jelenleg az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell úgy gondolja, hogy a leszorítóerő beharangozott 50-60 százalékos csökkenése messze nem fog megvalósulni.

„Az F1-es madarak azt csicsergik, hogy ennél jóval nagyobb marad a leszorítóerő, úgyhogy gyanítom, hogy az új aeroszabályok nem sokat javítanak majd a versenyzésen” – mondta Purnell a Racecar Engineering magazinnak, hozzátéve, hogy a csökkenés szerinte mindössze 20-30 százalékos lesz.

Ha a változtatások nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, akkor jövőre tovább bütykölheti az FIA a szabályokat, lehet, hogy 2010-ben megint új külsejű F1-es autók lépnek majd pályára. „Ha újra kell gondolni, hát újra kell gondolni” – mondta Purnell.