Jerezben ma folytatódott a Forma-1-esek téli tesztelése. A Lotusszal kiegészülve immár 11 csapat 12 pilótája lépett ma pályára Spanyolországban.
A nap nedves pályán kezdődött, és rögtön az első órában kétszer is meg kellett szakítani a körözést – egyszer Lewis Hamilton McLarenje állt le, majd nem sokkal később a Force India tartalékosa, Paul di Resta pördült meg.
Késő délelőttől kora délutánig egy bő háromórás szakaszban csak egy-egyszer szemerkélt az eső, így a versenyzők egymás után rótták a köröket. Előbb a sauberes Pedro de la Rosa, majd Felipe Massa futott jó kört, mielőtt Barrichello leállt Williamse miatt újabb piros zászló jött volna, de az eset után tovább folyt a köridők leszorítása. Hamilton ugrott az élre, majd megint Massa javított, de végül 1:22.593-mal Sebastian Vettel teljesítette a nap legjobbját, mielőtt újra esni kezdett.
Massa is leállt a pályán kora délután, ahogy a Ferrari fogalmazott, „a szokásos probléma” miatt – azaz feltehetőleg kifogyott az F10-esből a benzin. Az idei teszteken ez gyakori ok. Az olasz csapat ma a korábbinál is jobban rejtegette diffúzorát, a bokszutcában kartonapapírral, Massa pályán történt leállása után pedig egy fekete lepellel rejtették a minden bizonnyal valamilyen újítással frissített alkatrészt.
„Nem volt épp a legjobb nap. A pályaviszonyok folyamatosan változtak, és kora délután a legjobb időszakról maradtunk le. Bár az előrejelzés nem túl biztató, reméljük, holnap jobb lesz a helyzet” – mondta a ferraris brazil.
A Toro Rosso és a Sauber megint a mezőny elejéhez tartozott, legjobb körével Sebastien Buemi a negyedik, Pedro de la Rosa az ötödik helyig kapaszkodott.
Michael Schumacher a Mercedesszel csak a hatodik lett. Mögötte Adrian Sutil végzett – a Force Indiánál a napot megosztották a tapasztalatot és tesztkilométereket gyűjtő di Resta és az érdemi fejlesztési munkát végző német között.
Jól indult az új Lotus pályafutása: a tesztpilóta, Fairuz Fauzy 76 kört teljesített a nap folyamán, többet, mint a már múlt hét óta tesztelő másik újonc alakulat, a Virgin – ők a mai igen sovány tíz köröcskével együtt ugyanis 89 kört mentek eddig Jerezben. A T127-essel a viszonylag tapasztalatlan Fauzy hattizedet adott a virgines Glocknak.
A maláj pilóta teljesítményének értékét növeli, hogy amint a technikai főnök, Mike Gascoyne elárulta, az autóban nem működött a szervó.
Teszt, Jerez, 2010. 02. 17.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:22.593 | 99 |
2. | Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:23.017 | 72 |
3. | Massa | Ferrari (F10) | 1:23.204 | 72 |
4. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:23.322 | 79 |
5. | de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:23.367 | 76 |
6. | Schumacher | Mercedes GP (W01) | 1:23.803 | 111 |
7. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:24.272 | 28 |
8. | di Resta | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:25.088 | 74 |
9. | Petrov | Renault (R30) | 1:26.237 | 55 |
10. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:27.320 | 109 |
11. | Fauzy | Lotus-Cosworth (T127) | 1:31.848 | 76 |
12. | Glock | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:32.417 | 10 |