Miután a Red Bull 2010 nyarán rövid úton ejtette a korábban támogatott új-zélandi Brendon Hartleyt, az üdítőmárka a francia Jean Eric Vergne-t emelte be az autósportos utánpótlásprogramjába.
A francia ifjonc idén megnyerte a Brit Forma-3-as bajnokságot, mellette pedig a GP3-ban és a World Series by Renault-ban is indult. Vergne néhány nagydíjon már ott volt a Red Bullnál, az F1-es csapat szimulátorán is dolgozott, az abu-dzabi utánpótlásteszten pedig a kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso autóját vezette.
Bár a Helmut Marko által vezetett pilótaprogram eddig „csak” egyetlen igazi sztárt nevelt ki Sebastian Vettel személyében, ellenben számos versenyzőt dobott (mások mellett Scott Speed, Vitantonio Liuzzi, Robert Doornbos, Filipe Albuquerque, Karun Chandhok és a már említett Hartley járt így), Vergne szerint ezt el kell fogadnia annak, aki bekerül a programba.
„Az ificsapat is a Red Bull Racing, azaz a világ legjobb csapatának része, ezért a programban részt vevő pilótáktól is azt várják, hogy a legjobbak legyenek” – mondta a francia Auto Hebdónak Vergne.
„Ez tökéletesen ésszerű így. Megértem, hogy ha holnap nem hozom az eredményeket, a Red Bull sem áll majd mellettem. Ez egy ilyen játék, csak a győzelem elfogadható. Én elfogadom ezt, mert csak így juthatok az F1-be. Nincs 15 millió dollárral kitömött aktatáskám, csakis győzelmekkel és bajnoki címekkel juthatok az F1-ig.”
Vergne szerint a Red Bull-programban érezhető nyomás nem túlzás:
„Ha az autóversenyzésben a jelenlegi helyzetünkben nem tudjuk kezelni a nyomást, akkor az F1-ben sem tudnánk. Jó ehhez hozzászokni. Helmut Marko is azt mondja, hogy rögtön meg kell szokni ezt, mert később csak komolyabb lesz, én pedig tökéletesen egyetértek ezzel a filozófiával” – magyarázta a francia tehetség.