A Red Bull és a Ferrari hidegháborúja még tavaly év végén kezdődött, amikor a bajnokcsapat karácsonyi üdvözlőlapján az olaszok tavalyi hockenheimi csapatutasítását figurázta ki. Szintén feszültséget generált a két alakulat között, hogy a Ferrari jó ideje igyekezett elcsábítani a Red Bull embereit, Sebastian Vettelt és a főtervező Adrian Neweyt is tárt karokkal fogadnák, a korábbi fő stratégát, Neil Martint pedig sikerült is átigazolni.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a fejvadászattal kapcsolatban arról beszélt, hogy a Ferrari így akarja mérgezni a csapat légkörét, Vettellel kapcsolatban pedig úgy nyilatkozott, hogy a világbajnok bolond lenne átszerződni a Fernando Alonsót kiemelten kezelő olaszokhoz.

A Ferrari elnöke a csapat sajtóhetén, a Wrooomon visszalőtt, a Red Bullra utalva azt állította, hogy nem tudnak bajnokként viselkedni, és majd akkor méltatják őket válaszra, ha tizedannyit elértek, mint a maranellói alakulat.

Marko egy friss interjúban hangsúlyozta, hogy a fentieket csak „egy újság fújta fel”, de ezzel egy időben másik irányból odacsapott a Ferrarinak. 2011-ben mindkét alakulat az olasz Magnetti Marelli KERS-ét használja majd, de a Red Bull nem kíváncsi a Ferrari titkaira.

„Mindketten a Magnetti Marellivel dolgozunk a rendszer alapjain, de az igazi fejlesztés a részletekben rejlik” – mondta, majd a Red Bull kisebbik csapatára, a Ferrari-motorokat és -KERS-t használó Toro Rossóra is kitért.

„Az égvilágon semmit sem akarunk tanulni a Toro Rosso vásárolt motorjaiból, amelyek egyébként sincsenek az igaz Ferrari-motorok szintjén” – állította.

A két alakulat között a pilótasorrend, a csapatutasítások terén is alapvető filozófiai különbség van: míg a Ferrari elismerten él ezekkel, a Red Bull még úgy is ragaszkodik az egyenlőséghez, hogy 2011-től már nem tiltják a szabályok az ilyesmit.

„Mi nem fogunk élni ezzel, mert a Forma-1 lényege a sport kellene, hogy legyen” – mondta az osztrák.

Az egyenlőség tavaly sok fejfájást okozott a Red Bullnál, de Marko szerint a műszaki hibák híján Vettel egyértelműen verte volna Webbert, azaz fel sem merülhetett volna a pilótasorrend feszültséggel teljes témája.

„A műszaki hibák miatt elvesztett 66 ponttal együtt sosem alakult volna ki a Webberrel való végső összecsapás.”