A Pirelli a múlt héten jelentette be a következő három futamra szánt gumikombinációit. Míg a gyártó tavaly a kemény és a lágy keveréket vitte Silverstone-ba, és a közepest és a lágyat a Hungaroringre, idén mindkét helyszínre a legtartósabb párosítást, a keményet és a közepest szállítja.
A gumikkal idén talán legjobban bánó autóval rendelkező Lotusnál nem is örülnek ennek, úgy látják, hogy a tervezett módosítások elbuktatása után a Pirelli most így próbál az abroncsokat rosszabbul kezelő, emiatt panaszkodó csapatok (Red Bull, Mercedes) kedvében járni.
„Egészen szokatlan, hogy Magyarországra ugyanazokat a gumikat vigyék, mint Bahreinbe és Silverstone-ba. Tavaly nem ezek voltak, a közepest és a lágyat kaptuk, és azokkal két kiállással ment végig a többség. Szóval ennek így nincs értelme, a mostaniak egyszerűen túl kemények arra a pályára” – nyilatkozta a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane a BBC-nek.
Tegyük hozzá, a Pirelli 2013-ra lágyabbá tette a keverékeit, de Permane szerint épp ezért is nonszensz, hogy most a kínálat tartósabb vége felé kanyarodnak.
„Lágyabbá tették a gumikat, hogy ösztönözzék a kerékcseréket. De semmi értelme a lágyításnak, ha aztán a korábbinál keményebb gumikat visznek mindenhova. Tavaly is pont ezt csinálták az utolsó futamokon. Egyre keményebb kombinációkat szállítottak, aztán végül egykiállásos versenyek voltak. Tavaly azzal érveltek, hogy azért tértek át a konzervatívabb kínálatra, mert nem akarták befolyásolni a bajnokságot, de én akkor sem értettem, hogy ez mit is akar jelenteni.”